چهلمین دوره مسابقه های سراسری قرآن کریم در مرحله شهرستانی به میزبانی شهرستان آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمدهادی بهرامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل گفت: در این مسابقات 180 نفر در رشته های حفظ، قرائت ، ترتیل واذان در دو بخش برادران در دانشکده علوم ومعارف قرآنی وخواهران درمجتمع فرهنگی هنری بصیرت آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم(ع) این شهرستان با هم رقابت کردند.

وی افزود: این مسابقه ها در رشته های حفظ از 5 جزء تا کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل و اذان برگزار می شود و آزمون کتبی این مسابقه ها نیز در رشته معارف، تفسیر قرآن کریم، حفظ موضوعی، حفظ معارف، احادیث و عترت نیز پس از آن نیز در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان اینکه در هر شهرستان این مسابقه ها به طور جداگانه برگزار می شود، گفت: برترین های این دوره از مسابقه ها که حائزین رتبه های اول تا سوم هر رشته در بخش آقایان و خانم ها هستند به مرحله استانی که پس از ماه مبارک رمضان برگزار می شود، راه می یابند.

حجت الاسلام بهرامی هدف از برگزاری این مسابقه را گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و به ‌‎کارگیری آموزه‌های دینی در زندگی فردی و اجتماعی و پر جاذبه ترین اقدام فر هنگی برای انس جوانان به تعالیم اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: برای پیشرفت علمی، نوآوری و سبک زندگی اسلامی باید به سراغ آیات وحی رفت و قرآن بهترین و کامل‌ترین تعالیم برای رسیدن به کمال انسانی در بر دارد و بهترین راه مبارزه با جنگ نرم، ترویج آموزه‌های قرآنی است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل گفت: آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم از مهمترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی است.

شهرستان آمل مرحله استانی سی وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم را در دو بخش برادران وخواهران در سال 94 میزبانی کرده بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار