دستگاه قضایی با هنجارشکنان ماه مبارک رمضان برخورد می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی طالبی دادستان آمل گفت: افرادی که بدون توجه به حرمت ماه مبارک رمضان اقدام به روزه خواری در ملاعام کنند، بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵، مجرم محسوب می شوند و به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه يا تا ۷۴ ضربه شلاق، محكوم خواهند شد.

وی افزود: روزه‌ داران باید در این ماه پربرکت به فریضه‌ های الهی عمل کنند و ما در ماه رمضان با مشکلاتی مواجه می ‌شویم و تأکید داریم تا حرمت ماه رمضان و روزه ‌داران حفظ شود.

طالبی گفت: افرادی که بدون توجه به حرمت ماه مبارک رمضان اقدام به روزه خواری در ملاعام کنند، بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵، مجرم محسوب می شوند و به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه يا تا ۷۴ ضربه شلاق، محكوم خواهند شد.

دادستان آمل افزود: برای پیشگیری و جلوگیری از روزه‌ خواری در ملأعام تا وقتی‌که تذکر لسانی همگانی به یک فرهنگ در بین اقشار مختلف و کسبه تبدیل نشده شاید به موفقیت کمی دست ‌یابیم که ضرورت دارد به این امر توجه کنیم.

طالبی گفت: گردشگران و مسافرانی که برای تفریح به مناطق گردشگری شهرستان آمل سفر می کنند با حفظ حرمت ماه رمضان در فضای بسته اقدام به مصرف آب و غذا نمایند.

وی افزود: به واحدهای صنفی، اغذیه‌ فروشی ‌ها و رستورانها توصیه شده از اذان صبح تا زمان افطار اقدام به پخت و پز نکرده و حرمت این ماه را حفظ کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.