رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مکمل ها و داروهای ورزشی مجاز با تجویز پزشک در داروخانه های مشخص ارائه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌های ورزشی فارس گفت: باید با ایجاد یک سامانه نرم‌افزاری تمام اماکن و باشگاه‌های استان را ساماندهی و بر عملکرد آنها نظارت کرد.
 
ایمانیه افزود: سلامت از جمله حوزه های بسیار گسترده در جامعه است که بریا رسیدن به این مهم باید تمامی دستگاه های فرهنگی و نظارتی همکاری نزدیک داشته باشند.
 
وی ادامه داد: آموزش باید به عنوان یک اولویت در موضوع سلامت ورزشی قرار گیرد که در این راستا موضوع مکمل ها و داروهای ورزشی از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.
 
ایمانیه اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولین باشگاه‌ها و اماکن ورزشی، آموزش دانشجویی، دانش آموزی و آموزش برای والدین می‌تواند گام اول و تاثیرگذاری در مقابله با مصرف مکمل‌ها خصوصا مکمل‌های غیرمجاز باشد.
 
وی بیان کرد: سلامت را باید از دوران مدرسه در جامعه شروع کرد و در این زمینه هماهنگی های انجام شده در سال تحصیلی جدید کلاس زنگ سلامت در هفته یک ساعت در ۱۰ مدرسه برگزار می شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در بحث دارو و مکمل های ورزشی مجاز نیز چند داروخانه تحت نظارت علوم پزشکی برای این مهم اختصاص داده شده که با تجویز پزشک تحولا دارو و مکمل های مجاز را انجام می دهند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار