صدا و سیمای فارس با تهیه و پخش ویژه برنامه های شاد و متنوع به استقبال ماه مبارک رمضان می رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید تقی سهرابی مدیرکل صدا وسیمای فارس گفت: صدا و سیمای فارس در این ایام با تهیه و تولید ویژه برنامه های متنوع با توجه به نیاز مخاطب، مهمان خانواده ها و مخاطبان این شبکه استانی است.

 
وی ادامه داد: برنامه"مهمونی" ویژه افطار از برنامه های این مرکز در ایام ماه مبارک رمضان است که ساعت 18 و 30 دقیقه و به مدت 70 دقیقه از سیمای فارس پخش می شود.
 
سهرابی محوریت این برنامه را تحکیم بنیان خانواده و ایجاد شور و نشاط در خانواده ها دانست وگفت:  در این برنامه قصد داریم توسط خیرین و مردم از طریق ارتباط تلفنی یا بصورت حضوری مشکلاتی از قبیل پرداخت دیه، ایجاد شغل، تهیه جهیزیه، تهیه مسکن را برطرف کنیم.
مدیرکل صدا و سیمای فارس تصریح کرد: " نسیم سحر" ویژه برنامه سحرگاهی سیمای فارس است  که  به مدت 90 دقیقه هر روز ساعت 3 بامداد به طور زنده با حضور کارشناسان خبره مذهبی از حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و سید علاء الدین حسین (ع) پخش می شود.
 
سهرابی اظهار کرد: همچنین " ترتیل" (دور خوانی قران کریم) به مدت 60 دقیقه  که علاوه بر پخش از شبکه فارس، از شبکه چهار سیما نیز پخش می شود و ویژه برنامه "جشن بزرگ رمضان" از پنجم تا 15 رمضان  ساعت 21 به مدت 10 شب  با حضور خیرین در اصناف مختلف با هدف ایجاد نشاط از دیگر برنامه های سیمای فارس در ایام ماه مبارک رمضان است.
 
رادیو فارس هم با  تولید و پخش ویژه برنامه های متنوع در ایام ماه مبارک رمضان با شنوندگان خود همراه خواهد بود.
 
مدیرکل صدا و سیمای فارس برنامه "سفره آسمونی" را ویژه برنامه افطاری صدای مرکز فارس اعلام کرد و گفت: این برنامه هر روز از ساعت 19 تا 20 و 30 دقیقه از رادیو فارس پخش می شود.
 
وی گزارش های تولیدی از محلات شیراز در ماه مبارک رمضان، تغذیه و نکات سلامت، کمپین( به رنگ خدا)، تشویق شنوندگان برای دادن افطاری ساده، دعوت از کارشناسان مذهبی، معرفی آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در فارس، معرفی خیری از شهرستان های مختلف استان، و بیان موضوع روزانه برنامه بر اساس یکی از آیات قرآن کریم را  از بخش های عمده این برنامه بیان کرد.
 
سهرابی بیان کرد:" نسیم سحر" ویژه برنامه سحر ماه مبارک رمضان است که ساعت 3 و 15 دقیقه بامداد به مدت یک ساعت و 45 دقیقه از صدای مرکز فارس پخش می شود. این برنامه به پخش سخنرانی کوتاه علما و ائمه جمعه استان به همراه مناجات، ادعیه، تواشیح و همخوانی می پردازد.
 
سهرابی افزود: در این برنامه دعای پرفیض سحر با نوای مداحان اهل بیت قبل از اذان پخش می شود و با گزیده ای از کلام شخصیت های برجسته حوزه و دانشگاه به استقبال اذان صبح و ادعیه بعد از آن می رود.
 
مدیرکل صدا و سیمای فارس، مجموعه نمایشی " نیکی های فراموش شده " را از دیگر برنامه های رادیو فارس بیان کرد و گفت: مجموعه نمایشی نیکی های فراموش شده در ایام ماه مبارک رمضان هر شب به مدت 30 دقیقه از صدای مرکز فارس پخش می شود.
 
سهرابی "جمع خوانی قرآن کریم"، " ترجمان نور"، " قرآن و ترتیل" را از دیگر برنامه های رادیو فارس در این ایام عنوان کرد.
 
وی بیان کرد: ویژه برنامه سلام رمضان در استقبال از ماه مبارک رمضان امروز ۵ خرداد به مدت یک ساعت و سی دقیقه از ساعت ۱۸ از صدای مرکز فارس پخش می شود.

 سهرابی ادامه داد: این برنامه با بخش های متنوعی از جمله گزارش های زنده تولیدی از آمادگی بقاع متبرکه و حرمین مطهر احمدی و محمدی (ع)، گزارش از مراکز تهیه زولبیا ، بامیه وترحلوا، آمادگی خانواده های شیرازی در آستانه ماه مبارک ، گروه نمایش طنز رادیو فارس، گزارش آداب و رسوم شهرستان های مختلف درایام ماه مبارک رمضان تهیه و پخش می شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار