طرح پیشگیری و مقابله با هنجارهای اجتماعی "روزه‌خواری" توسط دادگستری فارس اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رحمانیان معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس از اجرای طرح پیشگیری و مقابله با هنجارشکنان روزه خوار در ملاء عام خبر داد و گفت: مطالبات به حق مردم و خواست مراجع و علما مبنی بر ورود دستگاه‌های دولتی برای حفظ شئونات ماه مبارک رمضان موجب شد طرح پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی و روزه‌خواری با160 وظیفه برای 21 دستگاه دولتی، غیردولتی، اجرایی، انتظامی و فرهنگی در اماکن عمومی استان فارس به ویژه شهر شیراز اجرا شود.
 
رحمانیان هدف اصلی این طرح را انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت حرمت شرعی این ماه دانست و افزود: این طرح با محوریت دادگستری کل استان فارس و همکاری و مشارکت فعال نهادها و دستگاه‌های متولی امر در سطح میادین و خیابان‌های شلوغ و پرتردد و سایر اماکن عمومی اجرا می شود.
 
وی ادامه داد: بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، کسانی که به طور علنی در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرام کنند تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و پرونده افرادی که تظاهر به روزه‌خواری در اماکن عمومی کنند خارج از نوبت در شعب ویژه دادسرا و محاکم کیفری2 که به همین منظور پیش بینی شده است رسیدگی می شود.
 
رحمانیان با اشاره به اتخاذ ساعات کار مشخص برای تمامی واحدهای صنفی عرضه کننده مواد خوراکی و آشامیدنی، از آنان خواست محدودیت‌های صنفی مشخص شده از سوی اداره اماکن و نیروی انتظامی را رعایت کنند و در غیر این صورت واحدهای صنفی متخلف تا پایان ماه رمضان تعطیل خواهند شد.
 
وی با بيان اينكه این طرح با تلاش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس تهیه شده است، اظهار داشت: با توجه به رسالت اصلی این معاونت در انجام اقدامات پیشگیرانه مناسب و همچنین رعایت حرمت شرعی این ماه مبارک، طرح مذکور از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با قید فوریت به تمام استان‌ها براي بهره برداری و پیاده سازی ابلاغ شده است.
 
رحمانيان ضمن درخواست از دیده بانان پیشگیری برای ثبت گزارش تخلف اصناف در سامانه سجام، از عموم مردم خواست تا درصورت مشاهده هرگونه روزه‌خواری يا هنجارشکنی در این ماه با عمل به وظایف دینی خود و اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر از خدشه دار شدن قداست ماه رمضان جلوگیری کنند و درصورت اصرار بر ارتکاب روزه‌خواری مراتب را به مراجع انتظامی گزارش دهند و ضابطین قضایی و مراجع انتظامی نیز به عنوان جرایم مشهود اقدام به جلب این افراد کرده  و به محاکم ویژه جهت تعقیب کیفری معرفی خواهند شد.
 
معاون دادگستري فارس همچنین از مسافران و کسانی که برای گرفتن روزه عذر شرعی دارند نیز خواست از تظاهر به روزه‌خواری در اماکن و انظار عمومی اجتناب کرده و فقط در مکان های خصوصی و پوشیده مبادرت به صرف غذا کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار