ملی پوش ژیمناستیک؛

نگرش آسیا به ژیمناستیک ایران تغییر کرده است

کیخا معتقد است نگرش آسیا به ژیمناستیک ایران به دلیل ثبت حرکات در کتاب قوانین داوری و مدال گیری تغییر کرده است.

نگرش آسیا به ژیمناستیک ایران تغییر کرده است

سعیدرضا کیخا در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ادامه حضورش در دنیای ژیمناستیک گفت:‌ ژیمناستیک رشته‌ای دیربازده است. من سال‌ها تلاش و تمرین کردم و حالا در آستانه 28 سالگی مزد زحماتم را گرفته‌ام. اگر می‌خواهیم در آینده تیم ملی ژیمناستیک از قهرمان خالی نباشد، باید از شاخص های این رشته الگو بسازیم و از آنان حمایت کنیم. اینگونه خیل عظیمی از علاقمندان به ژیمناستیک روی می‌آورند. در غیر اینصورت انگیزه‌ای برای کسی باقی نمی‌ماند. من هم به تلاش خود ادامه می دهم اما همه چیز بستگی به شرایط زندگی و حمایت ها دارد وگرنه حفظ آمادگی بدنی مشکل خاصی نیست.

وی درباره موفقیت‌های اخیرش در بازی‌های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: خوشبختانه هم در بازی‌های کشورهای اسلامی و هم در بازی های قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال شدم. همان طور که می دانید مسابقات آسیایی کمتر از جهانی و المپیک نیست. اما خوش بختانه توانستیم با حضور ابرقدرت‌ها از جمله چین، ژاپن، کره به مدال دست یابم. ضمن اینکه موفق شدم از اسفند سال گذشته تا کنون سه حرکت خرک حلقه را در تاریخ ژیمناستیک جهان و کتاب قوانین داوری به ثبت برسانم. این موفقیت ها خانواده ژیمناستیک را به جنب و جوش درآورده است به علاوه این که نگرش آسیا نیز به ژیمناستیک ایران تغییر کرده است.

ملی‌ پوش ژیمناستیک درباره وضعیت شغلی‌اش تصریح کرد:‌ اکنون به صورت شرکتی در شهرداری شیراز مشغول به کار هستم. از مسئولین می‌خواهم با توجه به مدال‌هایی که کسب کرده‌ام شرایطی را فراهم کنند که دیگر از نظر شغلی دغدغه نداشته باشم و به استخدام شهرداری شیراز در بیایم.

دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا ادامه داد: از زمان حضور اسبقیان در فدراسیون، شرایط متفاوت شده است. ما در طول سه ماه در سه مسابقه بین المللی حضور پیدا کردیم و اردوها نیز به طور مستمر برگزار می شود. می توانم بگویم اسبقیان فراتر از یک سرپرست ظاهر شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار