فرماندار شهرستان مبارکه گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در حال حاضر در این شهرستان تحت کنترل است و جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اصغر ذاکری­ ' امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مبارکه با اشاره به پیشگیری و مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، افزود: شهروندان باید گوشت و فرآورده های دامی را از مراکز معتبر که زیر نظر اداره کل دامپزشکی قرار دارند، خریداری کنند و گوشت و فرآورده‌های دامی را نیز در شرایط مناسب و بهداشتی نگهداری کنند.
 
وی رعایت بهداشت را در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری تب کریمه کنگو مهم دانست و افزود: مردم با رعایت نکات بهداشتی در هنگام خرید گوشت و فرآورده های گوشتی به نشان و اطلاعات درج شده بر روی محصول توجه و گوشت را فقط از طریق مراکز مجاز تهیه کنند.
 
فرماندار مبارکه اضافه کرد: بی ‌تردید حفظ جان و مال مردم از مهمترین مسائلی است که باید مدنظر قرار گیرد وکلیه دستگاهها بطور شرعی و قانونی موظفند در اجرای طرح های پیشگیرانه و مقابله با شیوع این بیماری با شبکه بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی شهرستان همکاری کنند .
 
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مبارکه با بیان اینکه با هرگونه ذبح غیرقانونی دام جلوگیری و برخورد قانونی خواهد شد، افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان باید با کنترل و نظارت بیشتر و با همکاری دستگاههای ذیربط از حمل دام های فاقد مجوز شبکه دامپزشکی و گوشت های غیر بهداشتی در سطح این شهرستان جلوگیری کند.
 
وی اظهارکرد: شبکه دامپزشکی با همکاری جهاد کشاورزی، شهرداری ها و دهیاری ها باید نسبت به سمپاشی دام ها و کنترل و مقابله با کنه جهت پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اقدام کند.
 
فرماندار مبارکه با اشاره به لزوم آگاه سازی مردم برای رعایت نکات بهداشتی در مصرف گوشت، گفت: بروشورها و تراکت های آموزشی در مورد پیشگیری و مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توسط شبکه بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی شهرستان تهیه و باهمکاری بخشداریها، شهرداریها و مدیریت آموزش و پرورش در اختیار مردم قرار گیرد و ائمه جمعه شهرستان نیز نسبت به آگاه سازی مردم اقدام نمایند.
 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار