مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: شهرستان نهاوند به لحاظ تنوع گیاهان زراعی و انواع درختان میوه که مورد استفاده زنبورعسل است یکی از مناطق مستعد زنبورداری و تولید عسل است.

نهاوند بهشت زنبورداران ایران به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در این شهرستان بیش از ۲۰۰ نفر زنبوردار بومی با ۲۸۰۰۰ کندو فعالیت می‌کنند که به لحاظ شرایط مناسب تعداد زیادی زنبوردار غیربومی از سایر استانهای کشور به شهرستان نهاوند مهاجرت می‌کنند و به تولید عسل مشغول هستند.

 وی گفت: تولید سالانه عسل در شهرستان نهاوندبیش از ۵۰۰ تن می‌باشد که بیش از ۲۵ % تولید عسل در استان همدان را شامل می‌شود و از این لحاظ شهرستان نهاوند رتبه دوم استانی را بخود اختصاص داده است.

 به نظر می‌رسد یکی از ضروریات این بخش ایجاد صنایع و کارگاه های بسته بندی مناسب جهت عرضه به بازار می‌باشد که می‌تواند به رونق بازار این محصول کمک کند. 

بی تردید وجود انواع درختان میوه از قبیل: سیب، هلو، شلیل، انواع آلو و سایر درختان میوه همچنین چندین هزار هکتار مزارع گشنیز و کلزا نهاوند را به بهشت زنبورداران تبدیل نموده است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.