شیراز؛

تمام مراحل اجرای انتخابات در فارس مطابق با قانون بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: انتخابات با مشارکت بالای مردم و مطابق قانون و در امنیت کامل برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هادی پژوهش جهرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به تاکید تمام مراجع بر صحت انتخابات بیان کرد: انتخابات در استان فارس در سلامت و صحت کامل برگزار شده و اگر کسی  شکایتی دارد به جای جوسازی شکایت خود را به شکل مستند ارائه دهد.
 
پژوهش جهرمی افزود: به رغم تاکید تمام مراجع بر صحت و درستی انتخابات اما عده ای از سر ناراحتی مباحث و مطالب نادرستی مطرح می کنند که ما به عنوان مجریان انتخابات وظیفه خود می دانیم که از رای و نظر مردم و حقوق منتخبان آنها دفاع کنیم.

وی درباره روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در فارس، ادامه داد:  این استان دارای بیشترین تعداد فرمانداری و بخشداری در کشور است و برگزاری انتخابات از لحاظ اجرایی در این استان کاری سخت و سنگین است.

پژوهش اظهار کرد: در جریان انتخابات اخیر سه هزار و 575 صندوق برای انتخابات ریاست جمهوری و چهار هزار و 380 صندوق نیز برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شد.
 
وی بیان کرد: تعداد صندوق های اخذ رای در شهرهای استان در هر 2 انتخابات برابر بود اما در روستاها تعداد صندوق های انتخابات شوراها از انتخابات ریاست جمهوری بیشتر بود.

پژوهش افزود: در انتخابات ریاست جمهوری هیچ شکایت حساسی که مشکل ایجاد کند نداشتیم و صحت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در تمام شهرستان های استان تایید شد.

وی گفت: آنچه مهم است اینکه انتخابات با مشارکت بالای مردم و مطابق قانون و در امنیت کامل برگزار شد و اعتراض های محدودی که مطرح شد نیز مورد بررسی قرار گرفت اما با توجه به اینکه آن اعتراض ها مطابق قانون نبود تاثیری در نتیجه انتخابات نداشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فارس، با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها در 102 شهر، 2 هزار و 230 روستا و 162 منطقه عشایری استان افزود: در شهرهای استان 546 نفر از سوی مردم به عنوان اعضای شورای پنجم انتخاب شدند و که از این تعداد 268 نفر اصلاح طلب، 121 نفر اصولگرا و 157 نفر نیز مستقل هستند.

پژوهش جهرمی بیان کرد: تعداد داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات شوراها در این دوره از انتخابات و در مرحله هیات اجرایی کمتر از 2 درصد بود که نسبت به دوره قبل قابل مقایسه نیست.

وی اظهار کرد: در مرحله بعد از سوی هیات نظارت تعدادی رد صلاحیت شدند که آن هیات مجددا تعدادی را تایید کرد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار