سمپاشی اماکن دامی و مبارزه با انگل های خارجی بدن دام توسط گروههای عملیاتی دامپزشکی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیدحسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت:در پی اظهارات دانشگاه علوم پزشکی مازندران مبنی بر ابتلا دو نفر به بیماری تب کریمه کنگو، این اداره کل با خرید سموم و مواد ضد عفونی کننده و تشکیل گروههای عملیاتی دامپزشکی، اقدام به سمپاشی بدن دام و اماکن دامی کرده است.

وی این اقدام را در راستای مبارزه با فعالیت کنه در شروع فصل گرما اعلام کرد و گفت: تماس مستقیم فرد با خون یا ترشحات بدن حیوان یا لاشه‌  حیوان آلوده به ویروس نیز می تواند از راه های انتقال این ویروس به افراد باشد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران مقدار حجم سموم در نظر گرفته در اجرای این طرح را بیش از 12 هزار لیتر اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه مناطق غربی استان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند توزیع سموم و مواد ضدعفونی کننده دراین مناطق دو برابر است.

رضوانی گفت: گروههای عملیاتی دامپزشکی از رامسر، تنکابن، چالوس و نور به کلاردشت و از محمودآباد، آمل، بابلسر و نوشهر به کجور اعزام شدند تا به دامداران در مبارزه با عوامل انتقال دهنده این بیماری کمک کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران از روستائیان درخواست کرد از کشتار دام در خارج کشتارگاه خودداری کرده و در صورت مشاهده کنه روی بدن دام با دست آن را له نکرده و نیز حداقل دو هفته بعد از سمپاشی بدن دام یا عبور از حمام ضد کنه، دام به کشتارگاه منتقل شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار