ساری؛

آغاز هرس خشكيدگی درختان بر اثر برف و يخبندان

زمان مناسب هرس خشكيدگی درختان بر اثر برف و يخبندان از15 خرداد به بعد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،طهمورث قاسم نژاد مدير جهاد كشاورزی ساری درباره نحوه تهيه خمير بردو گفت: يك كيلوگرم آهك الك شده را با آب مخلوط كرده تا خمير سفت شود، سپس يك كيلوگرم سولفات مس را با يك ليتر آب جوش حل و محلول سولفات مس را بر روی خمير آهك ريخته و با سرعت محلول را به هم مي زنيم، در پايان خمير آبی رنگ بدست می آيد كه بهترين قارچكش است .

وی افزود: به دليل اينكه در مازندران ميزان بارندگي زياد است خمير بردو شسته می شود و بر اين اساس از تركيب يك كيلوگرم سولفات مس با يك ليتر آب جوش، چسب چوب را با آب جوش مخلوط و بعد در سولفات مس می ريزيم.

قاسم نژاد با بيان اينكه ارزان ترين و مطمئن ترين وسيله برای آفتاب سوختگی، آهك و كائولين است كه محلول پاشی با كائولين سبب كاهش آلودگی مگس ميوه می شود، گفت: كائولين به ميزان 15 تا 20 در هزار و آهك الك شده 5 تا 10 در هزار از تاريخ 10 تا 15 خرداد محلول پاشی انجام شود.

مدير جهاد كشاورزی ساری با بيان اينكه قارچكش ها بهتر است به تنهايي و به صورت مه پاش مصرف شوند، افزود: قارچكش های مناسب سياه ريشه كاپتان، مانكوزب و زينب است.

وی با اشاره به گرماي هوا و احتمال بروز كنه قرمز گفت: كنه كش بايد به صورت مخلوط استفاده شود، به طوری كه كنه كش نيسورون بالغ كش 0.5 در هزار به همراه اورتوس تخم كش 0.5 در هزار و يا انويدور بالغ كش 200 تا 250 سي سي در هزار به همراه كلوفنتزين آپولو تخم كش 0.5 در هزار مصرف شود.

وی افزود: برای درشتی ميوه درختان سياه ريشه يك ماه قبل از رسيدن ميوه بايد هفته ای يكبار كوددهی انجام شود، سيليس نيز در رشد و نگه داری ميوه موثر است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار