آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

پیش‌بینی شرکت ۴۵۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در طرح سنجش سلامت/ تداوم روند تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان تا شهریور

آموزش و پرورش طی هفته گذشته با رویدادهای متعددی که مواجه بوده که برخی از این رویداد در ادامه اشاره می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روند تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان تا شهریور ماه ادامه دارد، جذب ۸ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در آزمون استخدامی امسال،  لزوم نصب پوستر هزینه فوق برنامه در تابلوی اعلانات، فعالیت مشاوران تحصیلی در مدارس با رشته تحصیلی‌شان هماهنگی ندارد، واریز بخشی از معو‌قات حق‌الزحمه امتحانات، پیش‌بینی شرکت ۴۵۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در طرح سنجش سلامت و آغاز امتحانات دانشجومعلمان  از ۱۰ تیر از جمله مهم ترن رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته محسوب می شود.
 
جذب ۸ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در آزمون استخدامی امسال
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در مورد زمان برگزاری آزمون استخدامی امسال و تعداد پذیرش در این دوره عنوان کرد: هنوز تاریخ دقیقی برای آزمون امسال مشخص نکردیم اما قصد داریم تا قریب به هشت هزار فارغ التحصیل دانشگاهی را به کار بگیریم.
 
وی ادامه داد: متقاضیان بعد از قبولی در قالب دوره ای یکساله  زیر نظر دانشگاه فرهنگیان دوره مهارت آموزی معلمی می‌بینند، سپس جذب و استخدام آموزش و پرورش خواهند شد.
 
وزیر آموزش و پرورش در مورد تعیین تکلیف شرایط سرپرستی در دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: تعیین وضعیت سرپرست این دانشگاه و تصمیم گیری در این باره نیازمند برنامه ریزی در این زمینه است.
 
روند تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان تا شهریور ماه ادامه دارد  
اسدالله‌ عباسی‌ سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص‌ صندوق ذخیره گفت: در خصوص فعالیت این کمیته اظهار کرد: تا پایان شهریور ماه روند بررسی تحقیق و تفحص در صندوق و بانک سرمایه ادامه پیدا می‌کند چراکه بانک سرمایه ابعاد گسترده‌ای دارد و نیاز به بررسی‌های دقیق در این حوزه داریم.
 
وی ادامه داد: روند تحقیق و تفحص در بانک سرمایه از اردیبهشت‌ ماه شروع شد و به جهت بروکراسی‌های اداری کار طولانی شده و تا شهریور ماه درخواست تداوم فعالیت‌ها را کردیم.
 
سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص‌ صندوق ذخیره بیان کرد: با توجه به اینکه 47 درصد از سهام مربوط‌ به صندوق ذخیره در بانک سرمایه وجود دارد بنابراین بررسی‌های دقیقی در این بانک انجام می‌دهیم تا حقوق فرهنگیان پایمال نشود.
 
عباسی اظهار کرد: در حال حاضر کارشناسان دیوان محاسبات در بانک سرمایه مشغول به بررسی‌ مدارک هستند همچنین برخی از شرکت‌های صندوق ذخیره نیز به تازگی در بررسی‌ها مورد توجه قرار رگفته‌اند که از جمله این شرکت‌ها می‌توان به پتروفرهنگ‌ اشاره داشت.
 
پیش‌بینی شرکت ۴۵۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در طرح سنجش سلامت
محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در خصوص وضعیت سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان اظهار کرد: در حال حاضر نوبت‌گیری‌ها برای انجام و اجرای طرح برقرار است و پیش‌بینی‌‌ها اجرای طرح برای قریب به یک میلیون و ۳۰۰ هزار کلاس اولی را نشان می‌دهد.
   
معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور اظهار کرد: امسال پیش‌دبستانی‌ها بعد از اتمام طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان امکان شرکت در طرح سنجش را دارند و پیش‌بینی ما ۴۰۰ الی ۴۵۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی است.
 
وی در مورد زمان دقیق اجرای طرح سنجش ویژه نوآموزان پیش‌دبستان گفت: این مسئله در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرند و با توجه به شرایط پایگاه‌های سنجش تاریخ مراجعه را اعلام می‌کنیم، اما به دلیل آنکه حساسیت بیشتری برای نوآموزان کلاس اولی وجود دارد بنابراین اولویت را به این گروه می‌دهند.
 
پیش‌بینی شرکت ۴۵۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در طرح سنجش سلامت/ تداوم روند تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان تا شهریور 
 
آغاز امتحانات دانشجومعلمان  از ۱۰ تیرماه
نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی دانشگاه در رابطه با وضعیت برگزاری امتحانات دانشجو معلمان این دانشگاه اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شرایط ویژه‌ای از نظر نوع تحصیل دارند و باید در آینده حرفه معلمی را ادامه دهند، بنابراین روند برگزاری کلاس‌های این گروه و امتحانات به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ضوابط و مقررات حاکم بر سایر دانشگاه‌های کشور در این دانشگاه اعمال می‌شود، گفت: تعداد غیبت‌ها و سیاست‌های تنبیهی آن متناسب با آیین‌نامه وزارت علوم بوده و برنامه دیگری برای دانشجو معلمان نداریم.
 
وی از برگزاری امتحانات دانشجو معلمان از ۱۰ تیر ماه خبر داد و تصریح کرد: این دانشجویان می‌توانند از فرصت تعطیلات عیدفطر برای توانمندسازی خود در دروس بهره بگیرند و پیش از این زمان نیز باید طبق تقویم آموزشی در دانشگاه حضور داشته باشند چرا که نظارت‌های قوی‌ برای این مسئله در نظر گرفته‌ایم.
 
فعالیت بیش از ۱۲۰۰ مدرس جدید در دوره‌های آموزش خانواده

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با اشاره به اینکه ۱۲۷ هزار و ۸۳۸ دوره آموزشی سال گذشته برگزار شده، گفت: پیش از این مدرسان آموزش خانواده ۱۵ هزار نفر بوده که به هفت هزار کاخش یافته بنا براین شرایط جذب مدرس را در برنامه‌ها گنجاندیم.
 
وی با بیان اینکه از امروز تا ۱۰ تیرماه مهلت ثبت نام وجود دارد، گفت: افرا‌ی که در مرحله اول ۶۰ نمره از ۱۰۰ را کسب کنند پذیرفته می‌شوند و فقط کارکنان رسمی، پیمانی و اعضای هیات علمی با حداکثر سن ۳۰ امکان شرکت دارند که بعد از این مرحله باید در مصاحبه شرکت کنند و نهایتا بعد از طی این مرحله آموزش می‌بینند.
 
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با بیان اینکه مدرسان ۱۲۸۰ مدرس در این دوره جذب می‌شود، گفت: البته این تعداد باید به حدنصاب نمره برسد و هیچگونه محدودیتی برای رشته‌های تحصیلی وجود ندارد.
 
عباسپور با بیان اینکه مدرسان باید ۱۶ ساعت آموزش ببینند، گفت: این دوره‌ها متناسب با دوره‌های تحصیلی از پیش دانشگاهی تا متوسطه دوم برگزار خواهد شد.
 
واریز بخشی از معو‌قات حق‌الزحمه امتحانات
فخرالدین‌احمدی‌ دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش به مسئله پرداخت حق‌الزحمه امتحانات اشاره داشت و تصریح کرد: هرگز معلمان به جهت علاقه‌ای که به شغل خود دارند دچار بی‌رغبتی‌ نخواهند شد و چنین اظهار‌اتی مبنی بر بی‌رغبتی معلمان برای تصحیح اوراق را نمی‌پذیرند اما این مسئله باعث نشده که ما برای پرداخت معو‌قات آنها پیگیر نباشیم.

دانش‌آشتیانی بیان کرد: هرگز حقوق معلمان را پایمال نخواهیم کرد و بر این اساس هفته گذشته بخشی معو‌قات حق‌الزحمه امتحانات را پرداخت کردیم و در تلاش هستیم تا مابقی‌ معوقات‌ تا پایان خرداد ماه برای این گروه واریز شود.
 
فعالیت مشاوران تحصیلی در مدارس با رشته تحصیلی‌شان هماهنگی ندارد

مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت نیروی مشاوره در مدارس کشور اظهار کرد: برای اینکه تمامی مدارس از حضور مشاور بهره‌مند باشند حدود ۴۰ هزار نیرو نیاز داریم.
 
وی در مورد وضعیت تطبیق رشته تحصیلی و پست مشاوره افزود: همواره در آموزش و پرورش بحث استفاده از نیروهای موجود را داشتیم و به جهت تنوع نیاز‌ها در این نهاد آموزشی گاهی مجبور هستیم تا از نیروهای موجود در پست‌های غیر مرتبط با رشته آن‌ها استفاده شود.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نیروی انسانی مازاد و خالی بودن پست‌های سازمانی چنین شرایطی را ایجاد کرده یادآور شد: اکنون ۳۰ درصد مشاوران تناسبی بین رشته تحصیلی و نوع فعالیت خود ندارند.
 
لزوم نصب پوستر هزینه فوق برنامه در تابلوی اعلانات

محمدباقر آدوسی مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش در مورد نرخ فوق‌برنامه در این مدارس گفت: با توجه به بند ۶، ماده ۱۱ قانون شوراهای آموزش و پرورش نرخی برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان بر اساس توافقات و بررسی‌های انجام شده در شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها تصویب می‌شود که متناسب با هر منطقه متغیّر است، اما در تمامی مناطق ضوابطی برای وضع این نرخ در نظر گرفته شده است.
 
وی در رابطه با میزان ساعات در نظر گرفته شده فوق‌برنامه در مدارس هیأت امنا‌یی تصریح کرد: در مقطع ابتدایی ۴ ساعت در هفته، متوسطه اول ۶ ساعت در هفته و متوسطه دوم ۸ ساعت در هفته در نظر گرفته شده البته این مسئله نیز باید مورد توجه قرار گیرد که فوق‌برنامه فقط برگزاری کلاس‌های فیزیکی نبوده و اردوها، بازدیدها، خدمات رفاهی، بهداشتی و موار‌دی از این دست را نیز شامل می‌شود.
 
مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش تأکید کرد: نرخ فوق‌برنامه باید در قالب پوستری تهیه شده و در معرض دید اولیا قرار گیرد در غیر این صورت به عنوان تخلف محسوب می‌شود علاوه بر این مسئله هر گونه تخطی از شرایط مدارس هیأت ا‌منایی در صورتیکه بعد از بازدید‌های مسئولان محرض شود با برخورد آموزش و پرورش مواجه خواهد شد و در این راستا سال گذشته ۲۶ مدرسه به دلیل تخلفات منحل شدند البته صدور و انحلال مجوز مدارس هیأت امنایی توسط شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
خوبه
آخرین اخبار