مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت:بیماری"تب برفکی" به شکل مطلوب کنترل شده و هیچ نشانه ای از بیماری در استان دیده نمی‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛پرور مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه  با بیان اینکه مجموعه دامپزشکی  دو هدف حفظ و حراست از سرمایه های دامی و ارتقای بهداشت عمومی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: استان کرمانشاه  در حوزه دامپروری و شیلات حرف های زیادی برای گفتن دارد، این در حالیست که این استان با دارا بودن 370 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق با تهدیدات زیادی در حوزه دامپزشکی مواجه است.

 پرور با بیان اینکه کشور ما در سال 92 جزو کشورهای آلوده به "تب مالت"  به شمار می‌رفت، اذعان کرد: در حال حاضر و بر اساس آخرین آمارها شیوع این بیماری در بین مبتلایان انسانی کاهش حدود 40 درصدی داشته است.

پرور با اشاره به وجود بیماری "لمپی اسکین" در سال 92 در کشور و استان کرمانشاه، یادآور شد: خوشبختانه نه در سال 93 و نه تاکنون هیچ موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

پرور سپس بیماری"شاربن" یا"سیاه زخم" را از مبانی بیوتروریسم برشمرد و اذعان کرد: در سنوات گذشته کانون های انسانی و دامی آن را در استان داشتیم، اما این بیماری در شرایط کنونی به حدی کاهش داشته که فقط در سه شهرستان واکسیناسیون موثر انجام می‌شود و در بقیه شهرستان‌ها تنها پایش انجام می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.