جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: طی 9 ماه گذشته امسال 50 تن انواع مواد مخدر در مرزهای شرقی كشور كشف و ضبط شده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار 'احمد گراوند' افزود: بر این اساس میزان كشفیات مواد مخدر توسط نیروهای مرزبانی نسبت به مدت مشابه پارسال 18 درصد افرایش داشته است.

وی گفت: كشف سلاحهای قاچاق نیز در این مدت 47 درصد و مشروبات الكلی 77 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی همچنین به كاهش درگیریهای مرزبانی با اشرار مسلح اشاره و بیان كرد: طی 9 ماه گذشته امسال 27 درصد كاهش درگیری با اشرار داشتیم و همچنین در این مدت شش درصد كاهش در قاچاق سوخت را تجربه كردیم.

وی از كاهش 26 درصدی شمار شهدا و مجروحان نیروی انتظامی در همین مدت نسبت به مدت مشابه پارسال نیز خبر داد و گفت: استفاده از تجهیزات مدرن و امكانات مرزبانی یكی از دلایل كاهش این آمار است.

سردار گراوند تعداد دستگیریها و كشته های ضدانقلاب و غیرقانونی در نوار مرزی را نیز پنج كشته و در مقابل شهادت یكی از نیروهای مرزی اعلام و بیان كرد: در این مدت 55 نفر از اشرار نیز در نقطه صفر مرزی به هلاكت رسیدند.

وی همچنین گفت: بیشترین عبور غیرمجاز اشرار از محلهایی بوده كه جاده مرزی نداشته ایم.

جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی افزود: بیشترین تردد اشرار در منطقه هنگ مرزی سروان در استان سیستان و بلوچستان بوده لذا در زمینه انسداد مرزها، این منطقه در اولویت است./ز


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار