مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: با اهداء عضو بدن جوان 45 ساله خود در ماه رمضان و روز قدس به 3 نفر زندگی دوباره بخشید تا طپش های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند.

اهدا عضو جوان نهاوندی به ۳ بیمار نیازمندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از همدان دکتر مومنعلی رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان نهاوند اظهار داشت: متاسفانه علی مولوی جوان 45 ساله ساکن روستای وشت از توابع شهرستان نهاوندچندروز پیش پزشکان مرگ مغزی او را تاییدکردند.

دکتردارابی گفت:: با اعلام مرگ مغزی این جوان ، پزشکان با خانواده داغدار این جوان ناکام صحبت و در این شرایط از خانواده بیمار درخواست انجام کاری بزرگ و باقیات‌صالحاتی برای بیمار شد که خانواده آن عزیز موافقت کردند تا با اهدای عضو عزیزشان یادگاری از ایشان در این دنیا داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با بیان اینکه هر بیمار مرگ مغزی یک تا ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات می دهد گفت: خانواده مرحوم علی مولوی با اهداء اعضای بدن جوان 45 ساله خود به 3 نفر زندگی دوباره ای بخشیدند تا طپش های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند.

دکترمومنعلی دارابی بیان داشت: اهداء عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده های ایرانی برای نجات بیماران است و این ایثار نیاز به فرهنگسازی و اطلاع رسانی هربیشتر و بهتر به مردم است.

وی با اشاره به مراحل اهداء عضو خاطرنشان کرد: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان بیمارستانها و تایید پزشک قانونی به عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.