رئیس جمعیت هلال احمر ایران از استقبال جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ از نامزدی ایران برای تصدی نایب رئیسی منطقه آسیا و اقیانوسیه خبر داد.

استقبال جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ از نایب رئیسی ایران در منطقه آسیا اقیانوسیه/ انتخابات آبان ماه برگزار می شودسید امیرمحسن ضایی رئیس جمعیت هلال احمر ایران در گفتگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد نامزدی ایران برای تصدی سمت نایب رئیسی منطقه آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر توضیحاتی داد.


وی با بیان اینکه انتخابات نایب رئیسی در منطقه آسیا و اقیانوسیه در ماه نوامبر مصادف با آبان ماه برگزار می شود، گفت: ثبت نام نهایی در انتخابات چند روز قبل از انتخابات انجام می شود، اما معمولا جمعیت های ملی نامزدی خود در انتخابات را زودتر به اطلاع سایر جمعیت ها می رسانند.


وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر ایران نیز نامزدی خود برای تصدی سمت سمت نایب رئیسی منطقه آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به اطلاع سایر جمعیت ها رسانده و این نامزدی مورد استقبال قرار گرفته است.


رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچنین به دعوت شمار زیادی از جمعیت ملی از یران برای نامزدی در این سمت خبر داد و گفت: تاکنون رقیبی بجز جمعیت صلیب سرخ چین اعلام امادگی نکرده و تنها چین است که با وجود اینکه هم اکنون سمت نایب رئیسی را عهده دار است به دنبال تمدید 4 ساله حضور خود در این جایگاه است.


وی جایگاه نایب رئیسی را جایگاهی دانست که 50 درصد به شخصیت حقیقی و 50 درصد به شخصیت حقوقی اختصاص دارد و گفت: سمت ریاست بر فدراسیون حقیقی است و عضویت در شورای حکام که هم اکنون ایران عضو آن است، حقوقی است.


ضیایی در خصوص حفظ این جایگاه برای ایران ادامه داد: این سمت 4 ساله است و سابقه تعویض ریاست جمعیت صلیب سرخ چین نشان داده است که در صورت تعویض ریاست جمعیت ملی، تحت شرایط خاصی رئیس جدید می تواند در سمت نایب رئیسی ادامه فعالیت دهد، البته تصدی این سمت شرایطی دارد که فرد جدید باید دارای آن شرایط باشد.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که کسب سمت نایب رئیسی چه دستاوردی برای ایران خواهد داشت عنوان کرد: حضور در بالاترین جایگاه تصمیم گیری در هلال احمر به عنوان بزرگترین نهاد بشردوستانه بسیار مهم است و در شرایط فعلی که کشور ما را به ناحق متهم به صلح ستیزی می کنند، می تواند پاسخ کوبنده ای به این اتهامات باشد.


رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه اضافه کرد: با کسب این کرسی تاثیرگذاری ایران در فدراسیون بالا می رود. البته این موضوع منفعتی هم برای فدراسیون دارد چرا که یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین جمعیت ها عهده دار این سمت خواهد شد.


وی بیان کرد: برای انتخاب نایب رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه باید تمامی 190 کشور عضو در انتخابات شرکت کنند و انتخابات محدود به کشورهای آسایی و واقع در قاره اقیانوسیه نمی شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار