۱۸ درصد از مردم استان فارس درگیر پرونده قضایی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رحمانیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به ارتباط ۱۸ درصدی مردم استان با پرونده‌های قضایی گفت: تنها راهی که می‌شود به طور اساسی مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را حل کرد پیشگیری است.

وی بیان کرد: پیشگیری، از ارکان مهم رسانه‌ها است، که با ایجاد حسایت در جامعه، دستگاه‌های دولتی و مطالبه گری باعث روند یک حرکت پیشگیرانه در این زمینه می‌شود.

 

رحمانیان تصریح کرد: در مجموع ورود پرونده به مراجع قضایی و شورا‌های حل اختلاف ۴۳۶ هزار و ۹۷۷ فقره بوده و در بحث رسیدگی هر قاضی به بیش از ۶ پرونده رسیدگی کرده که در مقایسه با سال ۹، ۴ پارسال شاهد رشد ۴ و ۷ دهم درصدی ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی بوده ایم.

معاون دادگستری فارس ادامه داد: به ازاء هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان پنج هزارو ۹۸ فقره پرونده وارد و در مجموع با شورا‌های حل اختلاف به ازاء هر ۱۰۰ هزار نفر ۹ هزار و ۷ فقره پرونده وارد شده که نشان می‌دهد ۱۸ درصد مردم استان درگیر پرونده‌های قضایی بوده اند.

 

وی با اشاره به وضعیت جرائم در فارس، اضافه کرد: بالاترین تصادفات رانندگی با رشد ۱۵ و ۶ دهم درصدی، توهین به اشخاص عادی با رشد ۱۰ و ۶ دهم درصد، ۷ و ۲ دهم درصد رشد جرم تخریب و صدور چک ۱۴ و ۴ دهم درصد کاهش داشته است.

 

رحمانیان در خصوص جرائم حقوقی اظهار کرد: مطالبات چک و طلاق ۵ و ۲ دهم درصد رشد و ۳ و ۳ دهم درصد نیز رشد دعاوی مهریه بوده است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس اضافه کرد: در ۲ ماه آخر پارسال در مقایسه به ۲ ماه نخست امسال میزان ورودی به زندان‌های فارس ۱۳ و ۴ دهم درصد افزایش و خروجی زندان‌ها نیز ۲۵ و ۱۶ دهم درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار