ناآرامی ها در جنوب فیلیپین در پی اشغال شهر ماراوی از سوی شبه‌نظامیان صدها هزار نفر را آواره کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ،‌ مقامات فیلیپین روز شنبه اعلام کردند شبه نظامیان افراطی که شهر ماراوی Marawi را در جنوب فیلیپین اشغال کرده اند، حدود 400 هزار نفر را مجبور به ترک خانه های خود کرده اند.

دولت فیلیپین همچنین درباره شیوع برخی بیماری ها و آسیب های روانی در بین آوارگان هشدار داد.

ماراوی که به عنوان پایتخت مسلمانان در فیلیپین شناخته می شود،‌ پس از حمله افراط گرایان به آن در 23 مه، به شهر ارواح بدل شده است.

بیش از یک ماه است که دولت فیلیپین جنگنده ها،‌ بالگردهای نظامی و خودروهای زره پوش خود را برای مقابله با شبه‌نظامیان مائوته (Maute) به ماراوی اعزام کرده است.

درگیری ها در ماراوی بیش از 400 کشته بر جا گذاشته است. این شبه نظامیان با استفاده از تک تیراندازان و مواد منفجره پیشروی ارتش فیلیپین را کند کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، تنها ساکنان ماراوی نیستند که این شهر را ترک می کنند، بلکه مردم اطراف نیز تلاش می کنند خود را به مناطق امن برسانند.

از حدود 389 هزار و 300 نفری که گریخته اند، بیش از 70 هزار و 380 نفر در 79 مرکز دولتی مستقر شده اند و سایر آنها نیز در منازل خویشاوندان خود اسکان دارند.

«رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین که در جنوب این کشور به منظور مقابله با بحران مقررات منع آمد و شد برقرار کرده است، روز شنبه متعهد شد که نیروهای دولتی افراط گرایان را شکست خواهد داد.

وی تاکید کرد: ماراوی را ترک نخواهیم کرد مگر آنکه آخرین تروریست آن اعدام شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار