۴۰۰ هزار برنامه آئینی، فرهنگی، آموزشی به مناسبت دهه کرامت در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی مسئول شورای هماهنگی دهه کرامت کشور در نشست این شورا در حرم مطهر شاهچراغ (ع) اظهار کرد: ۴۰۰ هزار برنامه به مناسبت دهه کرامت در کشور برگزار می‌شود که از این تعداد ۴۰۰ برنامه به ‌صورت ویژه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت نقطه شادی و سرور ملت ایران است و باید وحدت را در این دهه تقویت کرد ادامه داد: ۳۴ هزار کانون فرهنگی سراسر کشور و ۸ هزار بقعه متبرکه به همراه ۴۰ هزار پایگاه بسیج در کنار سایر ارگان‌ها، برنامه‌های دهه کرامت را پیش خواهند برد.

سلیمانی با اشاره به فضایل حضرت شاهچراغ (ع) اظهار کرد: هر چه بیشتر در شخصیت احمدبن موسی (ع) دقت می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که این امامزاده یک منظومه از فضایل اخلاقی را در خود جمع کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در این نشست با ابراز تأسف چندباره از بی‌توجهی مسئولان به مشکلات حرم شاهچراغ (ع) تصریح کرد: همان‌طور که سال‌های سال بر حرم مطهر شاهچراغ (ع) غبار غربت گرفته بود، امروز نیز چهره این امامزاده والامقام، درست به دنیای مسلمانان معرفی نشده است.

 

آیت‌الله اسدالله ایمانی افزود: برای معرفی احمدبن موسی (ع) باید دو کار مهم به سرانجام برسد، یکی اتمام دانش‌نامه مفصل ایشان است که تمام ابعاد زندگی حضرت را در بر می‌گیرد و دیگری ساخت سریال تلویزیونی که با وجود اینکه شورای شهر و شهرداری قول دادند که هزینه ساخت آن را متقبل شوند، دبه درآورده و کار انجام نشده است.

ایمانی اتمام این دو کار مهم را نیازمند بودجه و کمک مسئولان دانست و اضافه کرد: بودجه حرم مطهر کفاف هزینه‌های خودش را هم نمی‌دهد و لازم است در این خصوص مسئولان کمک کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف برنامه‌های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: برنامه‌های دهه کرامت باید منعکس‌کننده شناخت و معرفت بیشتر از شخصیت احمدبن‌موسی (ع) بوده و با ادبیاتی همه‌فهم برای مردم عرضه شود.

ایمانی افزود: مردم ما به امامزاده‌ها پناه برده و با آن‌ها درد دل کرده و سفره دلشان را برای ایشان باز می‌کنند و ما باید به این نکته دقت کنیم که چه چیزی باعث شده که این امامزادگان تا این حد مورد توجه مردم باشند و همین مسئله را برای مردم بازگو کنیم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) نیز در جمع اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت باید شاد باشد، گفت: نشاط در جشن‌های مربوط به ائمه، از نوعی بازدارندگی برخوردار است.

آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب بیان کرد: ما آن ‌قدر که به مراسم عزای ائمه اهمیت می‌دهیم به جشن شادی آن‌ها بی‌توجهیم، درصورتی‌که به هر دو جنبه باید نظر داشته باشیم.

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه دانش‌نامه حضرت احمدبن موسی (ع) اشاره کرد و گفت: برای اتمام این کار بزرگ نیاز به همراهی تمام علما و علاقه‌مندان حضرت هستیم به‌ویژه کسانی که به منابع مربوطه دسترسی دارند.

دستغیب همچنین از امضای تفاهم‌نامه ساخت سریال احمدبن‌موسی (ع) خبر داد و افزود: این سریال در مرحله نزدیک به تهیه است و همگان باید کمک کنند که بتوانیم به‌خوبی شخصیت شاهچراغ (ع) را به‌عنوان امین ولایت و چراغ هدایت به دنیا معرفی کنیم.

وی در ادامه به مشکلات مربوط به حرم مطهر شاهچراغ (ع) اشاره کرد و گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم، موارد و مشکلات حرم را عنوان کردیم و دغدغه‌های ما نیز در حد انتظارات مقام معظم رهبری است و اگر قرار است که آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) کانون توجه مردم قرار گیرد، باید اقدامات جدی‌تری را از سوی مسؤولان ذی‌ربط مشاهده کنیم.

 

دستغیب همچنین با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد: تلاش ما این است که همراه با توسعه فضای حرم، بتوانیم شخصیت احمدبن موسی (ع) را به زوار بشناسانیم و از برکات دهه کرامت همین موضوع است.
وی اضافه کرد: متاسفانه بیشتر مردم به‌ ویژه در خارج از کشور از حضرت شاهچراغ (ع) شناخت چندانی ندارند و هرگاه از ویژگی‌های این امامزاده جلیل‌القدر سخن گفته‌ام برایشان تازگی داشته است که باید در این خصوص قدم‌های بیشتری برداشت.

انتهای پیام/ن

اجرای برنامه های دهه کرامت در سراسر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار