چمران در جلسه علنی شورای عالی استان‌ها؛

شورای عالی استان‌ها و کمیسیون نظارت نمی‌توانند در انتخابات شوراها ناظر باشند

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای فعال شورای عالی استان‌ها و کمیسیون نظارت نمی‌توانند در انتخابات شوراها ناظر باشند.

شورای عالی استان‌ها و کمیسیون نظارت نمی‌توانند در انتخابات شوراها ناظر باشندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها در چهل‌ویکمین جلسه علنی شورای عالی استان‌ها که امروز(پنج‌شنبه) در تالار پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به بررسی طرح اصلاح مواد 73 و 74 قانون اصلاح تشکیلات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شوراهای مزبور اظهار داشت: معتقدم باید به دور از هرگونه سلایق سیاسی و جنایی به این طرح رای بدهیم.

وی افزود: اگر طرح اصلاح مواد 73 و 74 قانون اصلاح تشکیلات شوراهای اسلامی کشور تایید یا رفع شود برای شوراهای آینده قانونی و تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه این دوره شاهد نابسامانی‌های بسیار زیادی در کشور بودیم، گفت: باید در راستای اصلاح نابسامانی‌ها نظارت دقیق صورت گیرد، چرا که این امر بسیار حائز اهمیت است.

چمران با بیان اینکه افراد ناظر در وهله اول باید بی‌طرف باشند، تصریح کرد: بی‌شک این افراد باید از نهادهای بی‌طرف انتخاب شوند و همچنین نباید همه امور به یک سیستم سپرده شود.

وی ادامه داد: اگر همه امور به یک سیستم سپرده شود در راستای اجرای درست آن با مشکل کنترل مواجه خواهیم بود، به همین منظور درخواست دارم در راستای اصلاح این موضوع نیز اقداماتی صورت گیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه شورای عالی استان‌ها و کمیسیون نظارت نمی‌توانند ناظر بر انتخابات شوراها باشند، گفت: اعضای ناظر خود در شوراها فعال هستند، به همین دلیل این موضوع‌ هم باید در قانون اصلاح شود.

گفتنی است؛ طرح اصلاح مواد 73 و 74 قانون اصلاح تشکیلات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شوراهای مزبور پس از کسب حداکثری آرای اعضای شورای عالی استان‌ها برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌ها بازگشت داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار