تیم ملی کاراته ایران که از سال 2020 بایدبرای اولین بار در المپیک شرکت کند، از این پس همه رقابت های بین المللی را جدی تر از قبل دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از تورنمنت های رسمی  تیم ملی کاراته ایران در سال 96 رقابت‌های قهرمانی آسیا 2017 است. مسابقاتی كه هفدهمین حضور کاراته کاهای بزرگسال  و شانزدهمین حضور رده های امید و نوجوانان ایران در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

تیم ملی کاراته کشورمان در شرایطی رقابت های قهرمانی آسیا 2017 را تجربه خواهد كرد كه  این رقابت‌ها باعث می شود کادر فنی  عیار بازیكنان ایران را بعد از بازی های کشورهای اسلامی بسنجند و کاراته کاهای  کشورمان هم به شناخت بهتری از عملکرد خود دست پیدا كنند.

امیربهادر تدین درکاتای انفرادی مردان و نگین باقری در کاتای انفرادی بانوان، میلاد دلخون، ابوالفضل شهرجردی و علی زند در کاتای تیمی مردان و پریسا رحمانی، مائده نصیری پی و مهری یزدانی در کاتای تیمی بانوان، مجید حسن نیا در وزن 55- کیلوگرم، امیر مهدی زاده در 60- کیلوگرم، حسین سمندر در 67- کیلوگرم، بهمن عسکری در 75- کیلوگرم، مهدی خدابخشی در 84- کیلوگرم و سجاد گنج زاده در 84+ کیلوگرم در کومیته انفرادی مردان و نسرین دوستی در وزن 50- کیلوگرم، فاطمه چالاکی در 55- کیلوگرم، رزیتا علیپور دز 61- کیلوگرم، مبینا کاویانی در 68- کیلوگرم و محدثه آقایی در وزن 68+ کیلوگرم در کومیته انفرادی بانوان، ذبیح اله پورشیب، ابراهیم حسن بیگی، سامان حیدری، علی اصغر آسیابری، سجاد گنج زاده، بهمن عسکری و مهدی خدابخشی در کومیته تیمی مردان و حمیده عباسعلی، دلارام دوستی، رزیتا علیپور و محدثه آقایی در کومیته تیمی بانوان، کاراته کاران  انتخابی شهرام هروی  هستند که بر روی تاتامی به مصاف حريفانشان می روند.

کاراتهکاهای کشورمان پس کسب عنوان سومی بازی های کشورهای اسلامی باکو ، با تمرینات مختلف خود را برای حضور در هفدهمین دوره از مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کنند.

آزمون های آزمایشی کاراته پیش از کنکور سراسری المپیک

این مضوع بهانه شد تا به بررسی تاریخچه تیم ملی در رقابت های قهرمانی آسیا بپردازیم:

جایگاه سومی در نخستین حضور

تیم ملی کاراته ایران در  سال 1989 برای نخستین بار در رقابت های قهرمانی آسیا حضور یافت و با کسب 2 طلا، یک نقره و سه برنز در مکان سوم قاره کهن ایستاد.

در سال 1991 در نیوزلند تیم ملی کاراته با کسب 11 مدال شامل یک طلا، 2 نقره و هشت برنز باز هم در مکان سوم قرار گرفت.

کسب عنوان نایب قهرمانی

ملی پوشان کاراته ایران در سال 1993 در تایوان با کسب 9 مدال شامل یک طلا، سه نقره و 5 برنز در جایگاه دوم آسیا قرار گیرند و  نخستین عنوان نایب قهرمانی را برای ایران رقم زدند.

در سال 1995 ملی پوشان کاراته در فیلیپین با کسب 4 طلا، 3 نقره و یک برنز مانند دوره گذشته در مکان دوم ایستادند.

در سال 1997 نیز ملی پوشان ایران با کسب دو نشان طلا، چهار نقره و دو برنز در ماکائو از عنوان نایب قهرمانی خود دفاع کردند.

کسب نخستین عنوان قهرمانی

در سال 1999 ملی پوشان کاراته کشورمان در سنگاپور با کسب 10 مدال ظامل 6 طلا، 2 نقره و 2 برنز برای نخستین بار بر روی سکوی قهرمانی قاره کهن ایستادند و دوران طلایی را برای کاراته ایران رقم زدند.

آزمون های آزمایشی کاراته پیش از کنکور سراسری المپیک

سقوط کاراته

در سال 2001 در حالی که تیم ملی کاراته  برای دفاع از عنوان قهرمانی راهی مالزی شده بود در اوج ناباوری ملی پوشان کشورمان تنها باکسب یک طلا، سه نقره و چهار برنز در مکان چهارم قرار گرفتند تا بعد از عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا، کاراته ایران رقابت های قهرمانی آسیا دچار افت شود.

در سال 2003 تیم ملی کاراته کشورمان با کسب سه طلا، 5 نقره و دو برنز توانستند در ماکائو عنوان نایب قهرمانی را از آن ایران کنند تا ناکامی دوره قبل با درخشش در این دوره فراموش  شود.

در سال های 2004 و 2005 نیز تیم ملی کاراته ایران با کسب مدال های خوش رنگ رقابت های قهرمانی آسیا توانست عنوان نایب قهرمانی خود را تکرار کند.

تیم ملی کاراته کشورمان در سال 2009 در شهر مالزی با کسب 4 طلا، یک نقره و دو برنز و با یک پله سقوط نسبت به دوره های قبل در مکان سوم آسیا ایستاد.

تکرار عنوان نایب قهرمانی

از سال 2009 تا 2012 تیم ملی کاراته در شهرهای چین و ازبکستان با کسب مدال های مختلف برای سه دوره متوالی در مکان دوم آسیا ایستاد و از عنوان نایب قهرمانی خود دفاع کرد.

کسب دومین عنوان قهرمانی

در سال 2013 ملی پوشان کاراته کشورمان در امارات بر روی تاتامی رفتند و با کسب 7 طلا، 4 نقره و 5 برنز برای دومین بار عنوان قهرمانی قاره کهن را بدست آوردند.

در سال 2015 نیز کاراته کاهای کشورمان با کسب 2 طلا، 4 نقره و 5 برنز با 2 پله سقوط نسبت به دوره گذشته در مکان سوم ایستادند.

تیم ملی کاراته ایران در شانزده دوره حضور خود در رقابت های قهرمانی آسیا توانست 9 بار عنوان نایب قهرمانی و 2 بار قهرمانی رقابت ها را کسب کند.

هفدهمین دوره از رقابت های قهرمانی آسیا از پنجشنبه 22 تیرماه  به میزبانی قزاقستان آغاز می شود و نمایندگان کشورمان طی 4 روز رو در روی رقبایشان قرار می گیرند.

 

آزمون های آزمایشی کاراته پیش از کنکور سراسری المپیک

برنامه ملی پوشان کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا

در روز اول این پیکارها پنجشنبه (22 تیرماه)، سیدمجید وکیلی و زینب سادات حسینی نمایندگان در کاتای انفرادی نوجوانان و احمدرضا محمودی و حدیثه جمال در کاتای انفرادی جوانان مقابل رقبا قرار می گیرند. همچنین در کومیته رده سنی نوجوانان در گروه پسران، پوریا اقدسی در وزن 52- کیلوگرم، حسین خدری در 57- کیلوگرم، عرفان داوودی در 63- کیلوگرم، امیرحسین بیگدلی در 70- کیلوگرم و کامران بصیری در 70+ کیلوگرم کاراته کاهای کشورمان هستند و در گروه دختران معصومه محسنیان در 47- کیلوگرم، سیده سوده خلیلی در 54- کیلوگرم، حدیثه طالبی در 54+ کیلوگرم به روی تاتامی خواهند رفت.

اما در همین روز گروه سنی جوانان هم به میدان می روند. علیرضا علیزاده در وزن 55- کیلوگرم، محمدرضا مرادی در 61- کیلوگرم، سیدعلی کریمی در 68- کیلوگرم، باربد صداقت در 76- کیلوگرم، و مجید نیکوهمت در 76+ کیلوگرم در گروه پسران و لیلا برجعلی در 48- کیلوگرم، فاطمه سعادتی در 53- کیلوگرم، مبینا حیدری در 59- کیلوگرم و مینا یوسفی در 59+ کیلوگرم در گروه دختران نمایندگان کشورمان هستند.

در روز دوم این پیکارها یعنی جمعه (23 تیرماه)، مهدی رضایی، پویا حبیبی و مهدی شجاعی در کاتای تیمی جوانان پسر و آرزو لونجی، ستاره خاکپور و محدثه ناییجی در کاتای تیمی جوانان دختر به روی تاتامی می روند. در کومیته هم در گروه سنی امید، مهدی رحیمی نژاد در 60- کیلوگرم، امیرحسین سهرابی در 67- کیلوگرم، الیاس محمدزاده در 75- کیلوگرم، مهدی قرایی زاده در 84- کیلوگرم، صالح اباذری در 84+ کیلوگرم، سارا بهمن یار در 50- کیلوگرم، فاطمه طرازپور در 61- کیلوگرم، شقایق واحدی در 68- کیلوگرم و شبنم واحدی در 68+ کیلوگرم نمایندگان ایران هستند.

شنبه (24 تیرماه) در روز سوم این دوره از مسابقات، ابتدا امیربهادر تدین و نگین باقری در کاتای انفرادی مسابقه می دهند و در ادامه مجید حسن نیا در 55- کیلوگرم، امیر مهدی زاده در 60- کیلوگرم، حسین سمندر در 67- کیلوگرم، بهمن عسکری در 75- کیلوگرم، مهدی خدابخشی در 84- کیلوگرم و سجاد گنج زاده در 84+ کیلوگرم در گروه مردان نمایندگان کشورمان هستند، همچنین در گروه زنان، نسرین دوستی در 50- کیلوگرم، فاطمه چالاکی در 55- کیلوگرم، رزیتا علیپور در 61 کیلوگرم، مبینا کاویانی در 68- کیلوگرم و محدثه آقایی در 68+ کیلوگرم به مصاف رقبا می روند.

اما در آخرین روز این مسابقات، یکشنبه 25 تیرماه، مبارزات با پیکارهای کاتای تیمی و کومیته تیمی به پایان می رسد که نمایندگان ایران در کاتای تیمی مردان ابوالفضل شهرجردی، میلاد دلیخون و علی زند هستند و کاتای تیمی زنان متشکل از پریسا رحمانی، مائده نصیری پی و مهری یزدانی مقابل حریفان صف آرایی می کنند.

در ترکیب کومیته تیمی بانوان حمیده عباسعلی، دلارام دوستی، رزیتا علیپور و محدثه آقایی عضو تیم ملی کشورمان هستند و ترکیب کومیته تیمی مردان متشکل از ذبیح اله پورشیب، ابراهیم حسن بیگی، سامان حیدری، علی اصغر آسیابری، سجاد گنج زاده، بهمن عسکری و مهدی خدابخشی است.

این دوره از مسابقات از ساعت 9 تا 12:30 به وقت قزاقستان آغاز می شود و پس از استراحت، مبارزات از ساعت 14:30 پیگیری می شود.

انتهای پیام/

کاراته کاهای ایران به مصاف حریفان آسیایی می روند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار