برداشت محصول کلزا از مزارع استان کرمان نسبت به دو سال قبل پنج برابر رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،فریدون آهنگری، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان  با اشاره به اینکه در سال زراعی 96، 95 برنامه ابلاغی وزارت برای کاشت کلزا به استان 4 هزار هکتار بوده است، گفت: با تلاش این سازمان این میزان در سطح 2 هزارهکتار انعقاد قرارداد کشت کلزا در 9 شهرستان ارزوییه، بافت،کرمان، بردسیر، سیرجان، بم، نرماشیر، فهرج و ریگان با کشاورزان متقاضی صورت پذیرفت.
وی با بیان اینکه تاکنون هزار و 20 تن محصول کلزا در این استان برداشت و تحویل مراکز خرید استان شده است که این میزان تولید در مقایسه با پارسال3 برابر و در قیاس با دو سال قبل 5 برابر رشد داشته است، افزود: بالاترین رکورد محصول تولیدی در منطقه ارزوییه با 5 هزار و 100 کیلوگرم در هکتار حاصل شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 730 هکتار سطح زیر کشت محصول کلزا دراستان است، افزود: 730 هکتار از مزارع به دلایلی همچون سرمازدگی، سیل، طوفان و بادهای گرم آخر فصل حذف شد و در نهایت هزار هکتار از مزارع کشت شده به مرحله برداشت رسید.
آهنگری تصریح کرد: ارقام پائیزه کشت شده نپتون، دانوب، تراویاتا و بروتوس و ارقام بهاره کشت شده در مناطق گرم استان شامل جاکومو، جولیوس، هایولا50، هایولا61 و آگامکس هستند.
این محصول طی شهریور و آذرماه کشت می شود و طی فروردین برداشت این محصول صورت می گیرد.
انتهای پیام/ی

رشد 5 برابری محصول کلزا در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار