دبیرکل حزب کارگر انگلیس از فروش تسلیحات کشورش به عربستان سعودی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جرمی کوربین دبیرکل حزب کارگر انگلیس در سخنانی در صحن علنی مجلس عوام انگلیس ضمن انتقاد از عملکرد دولت ترزا می نخست وزیر این کشور گفت: آیا ایشان (ترزا می)، به اتباع کشورهای اروپایی در انگلیس همان حقوقی را خواهد داد که آنها در حال حاضر از آن برخوردار هستند. ایشان چه پیشنهادی در این باره دارد؟ ایشان درباره عضویت انگلیس در طرح اتم اروپا (طرح هسته ای واحد اروپا) چه بحث هایی داشته است؟ آیا ایشان فروش غیراخلاقی تسلیحات  انگلیس به عربستان سعودی را متوقف خواهد کرد درست همان کاری که آلمان انجام داده است؟ آیا ایشان (ترزا می) از درخواست آلمان برای پایان دادن به بمباران یمن حمایت خواهد کرد؟

 کوربین در ادامه افزود: شنیده ایم که نخست وزیر از فضای امن برای تامین مالی تروریست ها سخن گفته است. با این اوصاف، چرا دولت او مانع انتشار گزارشی درباره ایجاد نگرش های افراطی در انگلیس شده است؟ این گزارش چه زمانی منتشر خواهد شد؟ انگلیس چه مقررات جدیدی را برای شرکت ها و بانک های انگلیسی مدنظر دارد درحالیکه تلاش های بین المللی برای مقابله با تامین مالی تروریست ها درجریان است. واقعیت این است که این کشور به رویکرد جدیدی در عرصه سیاست خارجی و همکاری های بین المللی نیاز دارد. دولت محافظه کار نمی تواند این کار را انجام بدهد.

وی تصریح کرد رسیدگی به نابرابری وحشتناک اقتصادی در داخل کشور برای امنیت و پایداری جهان مهم است. بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و سازمان جهانی تجارت در گزارش مشترکی که در ماه آوریل منتشر شد، اعلام کردند بیکار شدن طولانی کارگران و از دست رفتن شدید درامدهای کارگران مشکلی جدی است. این نهادها اعلام کردند تجارب منفی ناشی از جهانی شدن سبب واکنش مردم در رد کردن نظام قوام یافته سیاسی در کشورهای مختلف شده است.

 

 

انتهای پیام/

کوریبن خواستار توقف فروش سلاح به عربستان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار