بیش از هزار نفر از دانشجویان جهادگر استان در مناطق الموت غربی و شرقی، آوج، آبگرم، طارم و بخش ضیاء آباد به مردم خدمات دهی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان در جمع خبرنگاران گفت: یک هزار و ۸۰۰ نفر از دانشجویان جهادگر استان از نهم مرداد تا ۲۹ شهریور برای خدمات رسانی به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

حضور دانشجویان در مناطق محروم استان

مهدی برزگر افزود: دانشجویان در این اردو‌های خودسازی در عرصه‌های بهداشتی - درمانی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، عمرانی و بصیرتی به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در عرصه بهداشتی درمانی با راه اندازی درمانگاه‌های سیار و صحرایی با ارائه خدماتی همچون آموزش بهداشت، پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، بینایی و شنوایی سنجی، بهداشت محیط، مامایی و آزمایشگاهی و در عرصه عمرانی با ساخت خانه عالم، مرمت و بهسازی خانه افراد بی بضاعت به روستا‌های محروم در این مناطق خدمات رسانی می‌کنند.

بگفته مسئول ناحیه بسج دانشجویی استان، در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز روستائیان با پرورش قارچ، زنبور عسل، بوقلمون، مرغ خانگی، تخم بلدرچین و تولید ترشی جات می‌توانند با کوتاه کردن دست واسطه ها، از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کنند.

برزگر گفت: در عرصه بهداشتی – درمانی ۲۵۰ میلیون تومان، در عرصه عمرانی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی ۵۰۰ میلیون تومان به مردم مناطق محروم خدمات رایگان ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین در ایام نوروز ۵۰۰ دانشجوی جهادگر استان به مناطق محروم اعزام شدند.

این اردو‌ها از سال ۱۳۸۵ در استان با حضور دانشجویان جهادگر بسیج دانشجویی اجرا می‌شود و دانشجویان در دوره‌های ۱۰ تا ۱۲ روزه به مردم خدمات دهی می‌کنند.

انتهای پیام/

 

برگزاری اردوی جهادی دانشجویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.