رئیس انجمن بیهوشی ایران با اشاره به شجاعانه بودن برگزاری انتخابات نظام پزشکی به صورت الکترونیکی گفت: برگزاری انتخابات الکترونیکی آزمون خوبی برای کسب تجربه است.

برگزاری انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی اقدامی شجاعانه استعلیرضا سلیمی رئیس انجمن بیهوشی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در انتخابات نظام پزشکی امسال مباحث اجرایی آن کاملا با دوره های گذشته تفاوت دارد و بحث نحوه اجرای آن به صورت الکترونیکی از هشت ماه پیش زمزمه اش آغاز شده بود که این دوره انتخابات به شکل اینترنتی انجام می شود.

وی بیان کرد: تا 10روز قبل از برگزاری انتخابات مسئولان ، کاندیداها و دست اندرکاران نمی دانستند که انتخابات به چه شیوه ای برگزار می شود.

سلیمی ادامه داد: در نهایت در چند روز مانده به برگزاری انتخابات مشخص شد که این دوره به صورت الکترونیکی و حضوری برگزار می شود؛ به نظر می رسد برای کاندیدها، شرکت کنندگان و اجرا کنندگان کمیته نظارت بسیار چالش برانگیز باشد و رای دهندگان نگرانی و بحث های خاص خودشان را دارند.

وی با بیان اینکه بدنه جامعه محافظ کار است و نسبت به هر تغییر و نوآوری مقابله می کند، افزود: بسیاری از  افراد جامعه با هرگونه تغییر مخالف هستند اما گروهی اندک علاقه مند به تغییر و رویه های جدیدی در جامعه هستند.

سلیمی با بیان اینکه مدتی بحث برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس به صورت الکترونیکی مطرح بود، تصریح کرد: برگزاری انتخابات نظام پزشکی به صورت الکترونیکی آزمون خوبی برای کسب تجربه در زمینه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است.

وی اظهار کرد: از نظر پزشکان و سیستم پزشکی برگزاری انتخابات نظام پزشکی به صورت الکترونیکی باید در سطح کوچکتری مانند انجمن ها انجام می شد و در صورت کسب نتایج مطلوب و ایجاد شدن آمادگی ذهنی مردم در نظام پزشکی از این روش استفاده می شد .

سلیمی با اشاره به شجاعانه بودن برگزاری انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی به صورت الکترونیکی عنوان کرد: ممکن است در چهار سال آینده استفاده از قلم و کاغذ در انتخابات و حتی شمردن رای به دلیل دوری از عقل باشد و به نظر من اگر انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی جا بیفتد و اجرای آن به صورت دقیقی انجام شود همه نظرها را جلب می کند.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات الکترونیکی به لحاظ اجرایی نگرانی هایی را ایجاد کرده است، تاکید کرد: هنوز همکاران نمی دانند که چطور باید ثبت نام کنند و در این زمینه متاسفانه سوال های زیادی وجود دارد و امروز هم بحث هایی در هیات نظارت رد و بدل شد.

سلیمی عنوان کرد: مسئولان هیات نظارت توضیحاتی ارائه دادند که خیال همه را راحت کرد و به ما گفته اند که اگر در روند برگزاری انتخابات در بدبینانه ترین حالت اتفاقی بیفتد مانند سال های گذشته رای گیری را به صورت حضوری برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه من نسبت به انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی خوشبین هستم و پیشنهاد کرده که دوستان از این روش استقبال کنند، ادامه داد: بسیاری از  همکاران در روز برگزاری انتخابات ممکن است مسافرت، کشیک و یا جایی باشند که انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی سبب می شود تا افراد بتوانند در هرشرایطی اقدام به رای گیری کنند و همین مسئله میزان مشارکت را افزایش می دهد.

سلیمی با اشاره به اینکه افزایش مشارکت پشتوانه رای گیری و افراد منتخب را بالا می برد، تاکید کرد: در جلسه ای با مسئولان توضیحاتی در خصوص صحت انتخابات به من گفته شد و شخصا در خصوص صحت رای گیری قانع شدم .

وی یاد آور شد: سیستم امنیتی می تواند صحت  انتخابات  الکترونیکی نظام پزشکی را تضمین کند و در عمل امیدوارم این موضوع محقق شود.

انتهای پیام/

سیستم امنیتی صحت انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی را تضمین می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار