نائب رئیس انجمن کاشی و سرامیک کشور در یزد گفت: کارخانه های کاشی و سرامیک اکنون بیش از نیاز داخلی تولید دارند و ظرفیت تولید سه برابر مصرف داخلی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نصراله شریف فرد، نائب رئیس انجمن کاشی و سرامیک کشور گفت: کارخانه های کاشی و سرامیک اکنون بیش از نیاز داخلی تولید دارند و ظرفیت تولید سه برابر مصرف داخلی است.

وی با بیان اینکه وضعیت صنعت کاشی و سرامیک خوب نیست، اظهارداشت: شاهرگ حیاتی این صنعت در حال حاضر به صادرات گره خورده و در این زمینه نیازمند حمایت است.

شریف فرد ادامه داد: گمرک تاکنون خدمات ویژه ای به صنعت کاشی و سرامیک ارائه کرده است و امیدواریم این خدمات نیز همچون گذشته ادامه یابد.

مهرداد پیرحیاتی مدیرکل گمرکات استان یزدبه تحلیل شرایط حاکم بر این صنعت پرداخت و گفت: گمرک یزد با درک حساسیت هائی که در این صنعت وجود دارد تاکنون تدابیر ویژه و تمهیدات فوق العاده برای صادرات واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک در نظر گرفته است تا بدین طریق به رونق و ادامه تولید و فعالیت این صنعت کمک کند.

پیرحیاتی خاطرنشان کرد: تسهیلات گمرک با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و الکترونیکی شدن کلیه فرآیند های گمرکی ادامه یافته و اکنون با بخشنامه جدیدی که از 17 تیرماه اجرائی شده، شکل ویژه ای گرفته است.

وی با بیان اینکه با بخشنامه جدید شرایط سهل تر و آسان تر از گذشته شده است، افزود: در دوره مدیریت این حقیر نیز تسهیلات گمرک به صنعت کاشی و سرامیک استان ادامه پیدا می کند و این آمادگی وجود دارد تا در صورتی که شرایط به ویژه نیروی انسانی لازم تامین شود نیروهای گمرک در مبادی خروجی استان برای تسهیل و تسریع صادرات مستقر شوند.

مدیرکل گمرکات استان یزد در پایان با بیان اینکه صادرکنندگان باید در فرآیندهای گمرکی دقت و مراقبت لازم را داشته باشند، اظهارداشت: به غیر از کالاهای مشمول عوارض صادراتی، صادرات هیچ گونه هزینه گمرکی ،حقوق ورودی و ...، و نیز هزینه های دیگر ندارد و صادرکنندگان در این مورد اگر ابهامی داشته باشند حتما مراتب را به دفتر اینجانب اعلام کنند.

گفتنی است، در نشست که اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کاشی و سرامیک استان و تولیدکنندگان عمده این صنعت هم حضور داشتند هریک از اعضا در سخنانی جداگانه از خدمات گمرک یزد در جهت تسهیل و تسریع صادرات تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام/ ی

حمایت های گمرک یزد از صنعت کاشی و سرامیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار