برندگان خانه های دوام در غرب تهران معرفی شدند

دومین دوره مسابقات گروه های داوطلب واکنش اضطراری محلات تهران که با هدف سنجش آمادگی و توانمندسازی داوطلبان عضو خانه های دوام و ایمنی مناطق 22گانه شهر تهران با برگزاری فینال این رقابت ها به پایان رسید.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تیم‌های شرکت کننده در مسابقات گروه های داوطلب واکنش اضطراری محلات تهران از 12 تن منتخب خانه‌های دوام و ایمنی مناطق 22گانه شهر تشکیل شده بود که سال گذشته در مسابقات مرحله اول درون منطقه‌ای، رتبه برتر را کسب کردند.

در این مسابقات که در بخش‌های آمادگی جسمانی، اطفای حریق، حمل مصدوم و انتقال آب با سطل برگزار شد،گروه های دوام مناطق5،6 و 20 به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

حیدر کلهری معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حاشیه برگزاری مسابقه فینال این رقابت ها گفت: از 2  سال گذشته تاکنون 2 تشکل داوطلبی نیروهای واکنش اضطراری محلات(دوام) و نیروهای آتش نشان داوطلب را در سرای محلات در قالب  خانه های دوام و ایمنی تلفیق کردیم تا در قالب یک خانه با سازمان همکاری کنند.

وی افزود: یکی از موضوعات جدی در بحث نیروهای داوطلب، پایدارسازی این نیروها است. به هر حال برنامه ریزی برای این نیروها به گونه ای صورت گرفته که در بسیاری از پروژه های سازمان و نیز فعالیت های اجتماعی و محلی همکاری داشته باشند، بنابراین پایدارسازی این گروه ها نکته خیلی مهمی است که یکی از موارد این پایدارسازی برگزاری مسابقات سراسری خانه دوام است.

کلهری درباره نحوه برگزاری این مسابقات بیان کرد: مسابقات در چند مرحله برگزار شد که مرحله اول آن در سطح محلات و مناطق بود. در این مرحله تیم منتخب هر منطقه از دل خانه های دوام و ایمنی گزینش و انتخاب شد تا در مرحله دوم شرکت کند. این مرحله نیز از هفته گذشته به میزبانی شهرداری منطقه 5 تهران با حضور 22 تیم برگزار شد که از این تیم ها، 6 تیم به عنوان تیم منتخب به مرحله نهایی رسیدند.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اذعان کرد: فلسفه وجودی تشکل های مردمی عضو خانه های دوام و ایمنی این است که هم بتوانند در زمان وقوع بحران های احتمالی به کمک نیروهای امدادگر رفته و در ساعات اولیه وقوع بحران به دیگر شهروندان امدادرسانی کنند و هم اینکه در زمینه فرهنگ سازی و آموزش شهروندان کمک کنند.

گفتنی است: در مراسم اختتامیه این مسابقات اسدی شهردار منطقه 5 و جمعی از معاونان و مدیران سازمان مدیریت بحران تهران و شهرداری منطقه حضور داشتند و از نفرات برتر تیم ها تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار