مراسم تجلیل از مدال‌‍‌آوران بازی‌های آسیایی 2018 کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

تجلیل از مدال‌‍‌آوران بازی‌های آسیایی 2018 کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ در این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عملکرد ورزش استان در مسابقات ملی و بین‌المللی، گفت: با وجود کمبودها و کاستی‌های زیادی که در حوزه ورزش داریم، اما ورزشکاران با تدبیر خود نگذاشتند که کمبودها و کاستی‌ها روی روند موفقیت ورزشی آنها تاثیر بگذارد.
محمد تقی علوی با بیان اینکه اتفاقات خوبی اولین بار برای استان کهگیلویه و بویراحمد رقم زده شد، افزود: کسب مدال طلا در بازی‌های آسیاسی، اثبات کرد که ما استعدادهای فراوان در رشته‌های مختلف ورزشی داریم.
وی اعزام 7 نفر از ورزشکاران استان برای اولین بار به مسابقات آسیایی و کسب مدال در این دوره از مسابقات را از افتخارات امسال ورزش استان بیان کرد و گفت: کسب دو مدال نقره و طلا در دو رشته ورزشی پرتاب نیزه و دیسک توسط سامان پاکباز در بازی‌های پاراآسیایی و کسب مدال طلا توسط تیم واترپلو با حضور ورزشکاران استان از جمله این افتخارات است.
علوی افزود: قهرمانی رده های پایه در رشته ووشو،کسب سه مدال طلا در مسابقات وزنه برداری بانوان در مشهد و دعوت دو نفر از آنها به اردوی تیم ملی نیز از نمونه های کسب موفقیت ورزش استان در رقابت های کشوری است.
علوی با بیان اینکه افزود:رتبه اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد امسال با همکاری هیئت‌های ورزشی از12 به 10 ارتقاء یافت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به ارتقاء جایگاه اداره ورزش و جوانان استان در شاخص‌های عمومی و تخصصی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: جایگاه این اداره کل از رتبه 40 در سال 95 به رتبه 26 در سال 96 بهبود یافت.
وی توسعه ورزش همگانی استان را از دیگر برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان بیان کرد و گفت: تعداد ورزشکاران رشته های همگانی استان از 13 هزار نفر در سال 95 به 19 هزار و 600 نفر در سال 96 افزایش پیدا کرد.
علوی ادامه داد: اعتبارات ورزش و جوانان استان نیز از 800 میلیون تومان در سال 95 به سه میلیارد و 450 میلیون تومان در سال 96 رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر لزوم احداث جاده سلامت گفت: جامعه ورزش استان برای تهیه یک دستگاه اتوبوس برای جابه جایی ورزشکاران نیازمند اعتبار است.

انتهای پیام/غ

تاکید بر لزوم احداث جاده سلامت در یاسوج

 

 

برچسب ها: ورزش ، قهرمانی آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.