یک گوزن زرد ایرانی که از کمیاب‌ترین گوزن‌های دنیا است در باغ وحش اراک زایمان کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از زایمان یک گوزن زرد ایرانی چهارساله که از کمیاب‌ترین گوزن‌های دنیا است در باغ وحش اراک خبر داد و گفت: وضعیت این گوساله ۲ روزه مطلوب است و مشکل خاصی ندارد.

تولد گونه کمیاب گوزن زرد ایرانی در باغ وحش اراک


محمودی با اشاره به اینکه براساس اعلام کارشناسان محیط زیست بچه گوزن زرد متولد شده، حدود چهار کیلوگرم وزن دارد و تا ۹ ماهگی از شیر مادرش تغذیه خواهد کرد افزود:۲۰ راس گوزن زرد ایرانی در باغ وحش اراک نگهداری می‌شود که بهترین شرایط زیستگاهی برای آنان فراهم شده و درحال حاضر در این گله مادر بارداری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گوزن زرد ایرانی  ازکمیاب‌ترین گوزن‌های دنیا واز شوکا بزرگ‌تر و از مرال کوچکتر است اضافه کرد: گوزن زرد ایرانی گونه‌ای از گوزن زرد اروپایی و در خطر انقراض قرار دارد.

گوزن زرد ایرانی اوایل پاییز جفت گیری می‌کند و پس از  هشت ماه بارداری یک یا به ندرت ۲ گوساله به دنیا می‌آورد.


در استان مرکزی ۲ منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک و الوند خمین، مناطق شکارممنوع بازرجان تفرش، دو پناهگاه حیات وحش راسوند شازند و جاسب دلیجان، چال خاتون شازند، پلنگاب خنداب، کلاهه آشتیان، خرقان زرندیه و تالاب میقان و اثر طبیعی ملی غار نخجیر تحت حمایت محیط زیست هستند.


انتهای پیام / ج

زایمان کم یاب ترین گونه گوزن  در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.