پاکزاد گفت:کمانداران برای قهرمانی در بازی های جهانی لهستان راه سختی در پیش دارند اما دور از دسترس نخواهد بود.

کمانداران برای قهرمانی بازی های جهانی کار سختی دارند بهزاد پاکزاد در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت تیم ملی کامپوند برای شرکت در مسابقات بازی های جهانی لهستان تصریح کرد:کمانداران رشته کامپوند در مسابقات آسیایی تایلند موفق شدند ضمن کسب 2 مدال طلا، سهمیه بازی های جهانی لهستان را کسب کنند.برای این رقابت ها هر کشوری می توانست با 2 کماندار شرکت کند که تیم ایران هر 2 سهیمه ممکن را به دست آورد کمانداران  علاوه بر بخش انفرادی در بخش میکس نیز می توانند شرکت کنند.

 

وی ادامه داد:بازی های جهانی لهستان ویژه رشته های غیر المپیکی است  و برای ورزشکارنی که در  این رویداد حاضر می شوند حکم المپیک را دارد.کسب مدال در این بازی ها برای هر ورزشکاری از اهمیت زیادی برخوردار است و چون هر چهار سال یک بار برگزار می شود رقابت سنگینی بین شرکت کننده ها برقرار است.

 

وی در پاسخ به این سوال که در رشته کامپوند چند کماندار  رقابت می کند  بیان کرد:در این رقابت ها مهمترین رقبای ما حضور دارند.  که در   هر بخش بانوان و آقایان 24 کماندارا با هم به رقابت می پردازند و  مسابقات تیراندازی با کمان از روز جمعه به طور رسمی آغاز می شود.

فرصت کمی برای تمرین داشتیم

مربی تیم ملی کامپوند درباره آمادگی تیم کامپوند برای شرکت در بازی های جهانی گفت:تیم کامپوند در شرایط مساعدی است هر چند زمان کافی برای تمرین نداشتیم اما سعی کردیم پس از پایان مسابقات چین تایپه کمانداران را در حالت آمادگی نگهداریم.با این حال بسیار امیدوارم با توجه به عملکردی که تیم کامپوند در مسابقا ت اخیر داشت نتایج خوبی بگیریم.اما باید در نظر داشت که رقابت ورزشکاران به دلیل حساسیت بالای این مسابقات بسیار زیاد است.

 

وی درپاسخ به این سوال که آیا کمانداران ایران شانس کسب مدال دراین مسابقات را دارند گفت: تیم کامپوند به هر مسابقه ای که اعزام می شود با هدف کسب مدال شرکت می کند براین اساس در این مسابقه نیز کسب مدال در اولویت قرار دارد. البته این موضوع را باید در نظر داشت که تیم کامپوند ایران عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و از تیم های قدرتمند در مسابقات بین المللی محسوب می شود.

 

پاکزاد ادامه داد:ملی پوشان کامپوند اگر رکوردی را که در تمرینات می زنند در روز مسابقه ثبت کنند به طور قطع مدال خواهیم گرفت.اما با توجه به حساسیت بازی نباید انتظار داشته باشیم که ورزشکاران همان رکوردها را تکرار کنند اما تحقق این امر دور از انتظار نیست.

 

تداوم برنامه ها باعث موفقیت تیم بانوان شد

وی درباره وضعیت تیم کامپوند و اینکه چه برنامه ای برای تداوم موفقیت بانوان در مسابقات جهانی و آسیایی دارد تصریح کرد: چند سال اخیر برنامه ریزی های خوبی برای تیم بانوان صورت گرفته است که خوشبختانه نتیجه اش را اکنون در رقابت های بین المللی می بینیم. خوشبختانه تیم کامپوند بانوان با سه ورزشکار هم سطح تشکیل شده است که این موضوع یک امتیاز مثبت برای تیم  ما محسوب می شود چرا که با این وضعیت در مسابقات رقبا را به چالش می کشانند. تیم کامپوند بانوان روزهای اوجش را سپری می کند که امید ورام با حمایت مسئولان این روند ادامه داشته باشد.

 

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای تیم کامپوند آقایان و شناخت استعدادهای جدید برای نسل آینده تیروکمان دارد گفت:برای تیم آقایان نیز در چند سال گذشته کارهای مثبتی انجام شد. در حال حاضر تیم کامپوند ایران در رده های سنی جوانان و نوجوانان عملکرد بسیار خوبی در مسابقات برون مرزی داشت که می توانند پشتوانه مطمئنی برای آینده تیم ملی باشند.

 

انتهای پیام/

 

اعزم کمانداران به بازی های جهانی لهستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار