مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان:

پیشرفت ۲۰ درصدی عملیات اجرایی سد تاج امیر در شهرستان دلفان

میرزایی از بهره برداری از سد تاج امیر تا پایان سال جاری و یا نیمه نخست سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ میرزایی، مدیرعامل آب منطقه ای لرستان، با بیان این مطلب که بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود این سد بر روی رودخانه خاوه و به صورت خاکی با هسته رسی احداث شود ، گفت : طول این تاج سد 225 متر با عرض8 متر بوده و توان ذخیره 8/5 میلیون متر مکعب آب را دارد که 8 میلیون متر مکعب آن مفید خواهد بود.

میرزایی گفت : در دلفان با وجود ۱۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی تنها ۱۹ هزار هکتار آن به صورت آبی کشت میشود که به رغم وجود رودخانه های دائمی و چشمه ساران فراوان که بدون کمترین استفادهای از این شهرستان خارج می شوند، مردم این منطقه از نعمت وجود حتی یک سد که بتواند از خروج آب های سطحی جلوگیری کند محروم هستند. .

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان گفت : این پروژه پس از کش وقوس های فراوان سرانجام در بهار سال گذشته به دلیل انتخاب لرستان و دلفان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، به عنوان یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: سد تاج امیر بعد از برگزاری مناقصه به پیمانکار تحویل داده شد و به گفته مسئولان در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است ، امید است در آینده نزدیک با احداث سد تاج امیر شرایطی برای ایجاد اشتغال فراهم شود و شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی دلفان باشیم چراکه درآمد بیش از ۸۰ درصد از مردم منطقه از این راه به دست میآید .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به کلنگزنی سد تاج امیر در سال 912 ، بیان داشت : این پروژه عمرانی به دلیل نبود ردیف اعتباری تعطیل شد و بعد از مدتی مجدد در دستور کار قرار گرفت و در بهار سال گذشته با برگزاری مناقصه به پیمانکار تحویل داده شد.

میرزایی گفت: عملکرد قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار این طرح عالی بوده و به صورت سه شیفته عملیات اجرایی سد در حال انجام است و روند اجرای این سد از برنامه زمانبندی جلوتر است و در حال حاضر 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر شرایط به همین منوال باشد تا پایان سال جاری و یا نیمه نخست سال 97 به بهره برداری میرسد.

انتهای پیام / د

عملیات اجرایی سد تاج امیر 20 درصد پیشرفت داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.