استاندار لرستان:

عملیات اجرایی سدبختیاری در آینده نزدیک انجام می‌شود

هوشنگ بازوند جریان در بازدید از خط ریلی تنگ پنج و تنگ هفت گفت: ۱۵۳ کیلومتر خط ریلی در لرستان وجود دارد که تاکنون ۱۴۰ کیلومتر آن بازسازی شده است .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  استاندار لرستان گفت: عملیات اجرایی سدبختیاری در آینده نزدیک انجام می‌شود .

مهندس هوشنگ بازوند جریان در بازدید از خط ریلی تنگ پنج و تنگ هفت اظهار داشت: ۱۵۳کیلومتر خط ریلی در لرستان وجود دارد که تاکنون ۱۴۰ کیلومتر آن بازسازی شده است .

وی ادامه داد: با صرف ۲۱۰ میلیارد تومان این ۱۴۰ کیلومتر بازسازی شده است .
وی ادامه داد: برای بازسازی هر کیلومتر خط ریلی ۱۵ میلیارد ریال هزینه نیاز است.

بازوند با بیان اینکه همین که مردم با اطمینان خاطر از مسیر لرستان سوار قطار می شوند، ارزشمند است و خستگی کار از ما دور می‌شود، گفت: ریل‌های فرسوده از مسیر راه آهن دورود - اندیمشک کنار گذاشته شده و ریل‌های جدید و نو جایگزین شده است .


نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه با تکمیل این طرح ۴۰کیلومتر سرعت تردد قطار در لرستان بیشتر می‌شود، تصریح کرد: همچنین ایمنی مسافران ۹۰درصد تقویت می‌شود.

بازوند در ادامه به آخرین وضعیت سد بختیاری در استان اشاره کرد و با بیان اینکه فاینانس آن را بانک‌های کره‌ای تقبل کرده اند، گفت: خوشبختانه مشکل قرارگاه خاتم برای قرارداد ساخت این سد نیز برطرف شده است .


وی افزود: همچنین قرار است یکی از بانک‌های ژاپنی برای ساخت این سد ۶۰۰ میلیون دلار اعتبار تامین کند .

استاندار لرستان با اعلام اینکه عملیات اجرایی سدبختیاری در آینده نزدیک انجام می‌شود، گفت: البته این امر نیازمند یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار معادل ۷۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام /د

عملیات اجرایی سدبختیاری در آینده نزدیک انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار