مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی مرمت مسجد و مدرسه خان جهرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: عملیات اجرایی مرمت مسجد و مدرسه خان در شهرستان جهرم با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.


امیری افزود: بنای مسجد و مدرسه خان مربوط به دوره شاه سلیمان دوم صفوی است و در غرب شهرستان جهرم واقع شده و مصالح به کار رفته در ساخت آن از خشت، گل، آجر، سنگ و گچ است و هم اکنون محلی برای تدریس و تحصیل تعدادی از طلاب و مدرسین است.


وی در تشریح جزئیات مرمت این دو بنای تاریخی ادامه داد: عملیات مرمت در قسمت‌های ساخت و نصب سنگ‌های دوال طاق نما‌های حیاط، ساخت و نصب سنگ نما‌های حیاط و بخش فوقانی، اندود گچ سر در ورودی با استفاده از گچ و پودر سنگ، بازسازی مقرنس ورودی مسجد و مدرسه، سفید کاری داخلی حجره‌های مدرسه این دو بنا در دست اجرا است.


امیری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی مرمت هر دو بنای مذکور با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال از محل استانی تصریح کرد: برای ۴۰ درصد باقی مانده از مرمت این دو اثر تاریخی، میزان ۳ میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.


گفتنی مسجد و مدرسه خان جهرم دو بنای تاریخی به شماره ۹۶۰ در دیماه ۱۳۵۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/ر

مرمت و بهسازی مسجد و مدرسه خان در جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار