مدیر آموزش وپرورش سقز گفت: 40 مدرسه غیراستاندارد در سقز نیاز به بازسازی دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ محمد برومند مدیر آموزش و پرورش سقز صبح امروز در مراسم کلنگ زنی مدرسه روستای «میتو»گفت: این مدرسه با همت دو خیر و با اهدای زمین و ساخت و تکمیل آن در مساحت ۱۱۰ مترمربع در احداث می‌شود.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز افزود: مدرسه زنده‌یاد مطلب کهزادی به همت خیر نیکنام فرهاد کهزادی و با اهدای زمین از طرف احمد محمدیان از خیرین روستا، با حضور نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولین و کارکنان ادارات شهرستان سقز کلنگ‌زنی شد.

 وی با اشاره به اوضاع نابسامان مدارس و وجود  ۴۰ مدرسه غیراستاندارد شامل ۱۵ مدرسه شهری و ۲۵ مدرسه روستایی در سقز، بیان کرد: دغدغه مردم، مسوولان و خیران سقز، استانداردسازی مدارس و همچنین ایجاد مدارس باکیفیت و مناسب در مناطق محروم است تا دانش‌آموزان با خیال راحت بتوانند درس بخوانند.

 برومند افزود: مدرسه روستای «میتو» از توابع میرده در بخش مرکزی سقز قرار دارد و زیربنای ساختمان اصلی ۱۱۰ مترمربع است و می‌تواند برای دانش آموزان این روستا تا سالیان سال به عنوان یک فضای آموزشی استاندارد تلقی شود که برای آن بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه خواهد شد.

لزوم استاندارسازی مدارس مناطق محروم

محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم کلنگ‌زنی این مدرسه با قدردانی از همت بزرگ و دغدغه خیرین در محرومیت‌زدائی از مناطق محروم، افزود: از خیرین و مسوولان می خواهم نسبت به حل مشکلات مدارس و استانداردسازی آنها اقدام و همکاری کنند.

 وی بیان کرد: همزمان با تکمیل این طرح، مسأله آبرسانی و تسطیح جاده روستا نیز در دست بهره‌برداری و اقدام است و امیدوارم که نسبت به تسریع در این طرح‌ها و اجرایی‌شدن آنها در اسرع وقت اقدام شود.

انتهای پیام/ م ح

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.