مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: این استان با برخوداری از نیروهای توانمند و با استعداد ورزشی همانند یک معدن و گنج در حال اکتشاف برای هیات های مختلف ورزشی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،حسین ثوری مدیر کل ورزش و جوانان استان افزود: امروز فدراسیون های مختلف ورزشی باید دست نیاز به سمت سیستان و بلوچستان دراز کنند تا بتوانند از ظرفیت نیروی انسانی این استان برای رسیدن به اهداف خویش بهره گیرند.


ثوری اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته سیستان و بلوچستان بعد از استان فارس رتبه دوم کشور در زمینه بازی های بومی محلی را به خود اختصاص داده است.


وی افزایش برگزاری جشنواره های بومی و محلی از 18 مورد سال 92 به 125 مورد سال 95 و راه اندازی 50 خانه روستایی در2 سال اخیر را از جمله موفقیت های ورزش سیستان و بلوچستان ذکر کرد.


مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جمعیت ورزشکاران سازمان یافته این استان افزون بر 76 هزار نفر در قالب حدود 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی است.


وی افزود: میزبانی برخی از رقابت های ملی و بین المللی بانوان و مردان، برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم ملی در سیستان و بلوچستان، استقرار کمیته استعداد یابی مشترک رشته های هدف و توجه به رشته های مدال آور از جمله موارد مهم در توسعه ورزش استان محسوب می شود.


افتتاح 59 طرح ورزشی سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی 59 طرح بزرگ ورزشی در استان همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید کمک قابل توجه ای به پیشرفت و رونق ورزش این منطقه کرده است.

حسین ثوری اظهار داشت: با توجه به اینکه 51 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهند 51 طرح افتتاح شده این مدت به این قشر از جامعه اختصاص دارد.


وی تاکید کرد: توجه به ورزش روستاییان ضمن ایجاد شور و نشاط در بین این قشر از جامعه سبب تولید، اشتغال، ماندگاری و جلوگیری از حاشیه نشینی در استان می شود.


وی با قدردانی از مشارکت روستاییان سیستان و بلوچستان در اجرای طرح های ورزشی گفت: روستاییان خیر استان پارسال برای نخستین بار افزون بر 80 میلیارد ریال( هشت میلیارد تومان) در ساخت، تجهیز و تکمیل طرح های ورزشی استان مشارکت کردند.


وی ادامه داد: در این مدت افزون بر 100 زمین فوتسال توسط روستاییان استان به اداره کل ورزش و جوانان اهدا شده که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/ع

سیستان وبلوچستان رتبه دوم بازی های بومی محلی درسطح کشور را داراست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار