تبریز؛

تخصیص 650 میلیارد تومان برای طرح های بازآفرینی شهری در کشور

امسال 650 میلیارد تومان برای طرح های بازآفرینی شهری یعنی ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده در محلات حاشیه شهر ها تخصیص یافته است.

تخصیص 650 میلیارد تومان برای طرح های بازآفرینی شهری در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ معاون دبیرخانه ستاد ملی باز آفرینی شهری کشور در جلسه ساماندهی سکونت تخصیص 650 میلیارد تومان برای طرح های بازآفرینی شهری در کشورگاههای غیر رسمی مراغه گفت : این طرح ها در 270 محله کشور شامل بافت های فرسوده ، سکونت گاه های غیر رسمی وبافت های تاریخی اجرا می شود .
منصور استادی تعداد سکونت گاههای غیر رسمی و بافت های فرسوده را در کشور 2 هزار و 700 محله اعلام کرد و افزود : در این سکونت گاهها نزدیک به 19 میلیون نفر ساکن هستند.
وی هدف از ساماندهی محلات حاشیه شهرها و سکونت گاههای غیر رسمی را در قالب طرح های باز آفرینی ، ایجاد امکانات رفاهی ، کاهش فقر ، اعتیاد و معضلات اجتماعی بیان کرد .
استادی ادامه داد : وسعت سکونتگاه های غیر رسمی در کشور بیشتر از 48 هزار هکتار و یک سوم این سکونت گاهها در محدوده داخل شهر ها قرار گرفته است.
فرماندار شهرستان مراغه نیز در این جلسه ، وسعت بافت فرسوده و سکونت گاههای غیر رسمی را در این شهرستان 318 هکتار اعلام کرد و افزود : عمر بافت فرسوده در مراغه بالای 50 سال است .
ظفر محمدی ، اعتبار اختصاص یافته برای ساماندهی بافت های فرسوده در این شهرستان را 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد و گفت : با این اعتبارتنها سه طرح در محلات حاشیه شهر درقالب آسفالت ، احداث مدرسه و ساخت فضای تفریحی اجرا می شود .
وی با اشاره به تعیین پنج محله به عنوان سکونتگاه غیر رسمی در مراغه افزود : اعتبار تخصیص یافته برای ساماندهی و ایجاد زیرساخت در این محلات بسیار ناچیز است .
تخصیص 650 میلیارد تومان برای طرح های بازآفرینی شهری در کشورمعاون دبیرخانه ستاد ملی باز آفرینی وزارت راه و شهر سازی همچنین در جلسه ستاد بازآفرینی بناب هم گفت:40 درصد سطح این شهر را سکونت گاههای غیر رسمی تشکیل می دهد که متاسفانه به علت گسترش بی رویه باعث مخاطرات مختلف و آسیب های اجتماعی را در پی داشته است.
منصور استادی افزود : سکونت گاههای غیر رسمی جدید ترین چالش شهرهای کشور است به طوری که 2700 محله کشور جزو این مناطق هستند و افزون بر 19 میلیون نفر در آن سکونت دارند.
وی بر قراری نظام عدالت اجتماعی در این مناطق را از وظایف اصلی مدیریت شهری دانست و گفت : اگر سیستم مدیریت شهری به موقع به فکر چاره و اقدام فرهنگی و اجتماعی در این مناطق نباشد مشکلات زیادی گریبانگیر شهرها خواهد شد.
استادی با اشاره به اینکه تعداد واحد های مسکونی خالی در سال 1385 از یک میلیون و 600 واحد به 2 میلیون و 600 واحد در سال 1396 رسیده است.
فرماندار بناب نیز از وجود 11 محله سکونت گاه غیر رسمی در این شهرستان خبر داد و افزود : این محلات افزون بر 295 هکتار را شامل می شود که 23 هزار نفر در آنها سکونت دارند.
ولی اله فرج الهی افزود : در این مناطق تاکنون برای ایجاد زمین ورزشی،احداث مدرسه،احداث خانه بهداشت و خانه محله بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
به گفته وی کل اعتبارات استان از محل تملک دارایی برای سکونت گاههای غیر رسمی 100 میلیارد ریال است که نصف آن به بناب اختصاص یافته است.

انتهای پیام/خ

سکونت گاه های  غیررسمی وبافت های فرسوده درکشور2هزارو270 محله است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.