فاتحان اورست کوچک دیشب با استقبال پرشور شهروندان آملی وارد زادگاهشان شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهین خضرائی نائب رئیس هیات کوهنوردی وصعود‌های ورزشی شهرستان آمل گفت: این تیم با ۱۰ کوهنورد زن آملی به همراه ۹ کوهنورد مرد به عنوان همراه و تدارکاتچی تیم در نخستین صعود برون مرزی خود شنبه هفتم مرداد موفق به صعود به قله ۵۰۵۰ متری کازبک معروف به اورست کوچک در کشور گرجستان شدند.


وی افزود: اعضای این تیم در صعود مشترک با کوهنوردان کشور‌های جمهوری چک، لهستان، نروژ، دانمارک و ترکیه موفق به اهتزار پرچم پر افتخار سه رنگ جمهوری اسلامی بر فراز قله کازبک شدند.


نائب رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی شهرستان آمل با بیان اینکه قله کازبک یکی از قله‌های فنی و سخت است گفت: اعضای این تیم در مدت ۱۴ ساعت با هدایت مربیان مجرب موفق به صعود به این قله شدند.


مهین خضرائی افزود: تیم اعزامی کوهنوردی بانوان آمل پیش از اعزام به گرچستان، با برگزاری پنج مرحله اردوی فشرده و منظم با آمادگی‌های لازم برای صعود به قله کازبک اعزام شده بودند.


بیش از ۴۰ گروه کوهنوردی زیر نظر هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی آمل فعالیت و به طور میانگین هر هفته صعود‌های منظم درون و برون استانی دارند.


قله پنج هزار و ۴۷ متری کازبک در شرق رشته کوه قفقاز مرکزی در کشور گرجستان واقع و یکی از قله‌های فنی برای صعود کوهنوردان به شمار رفته که به نام اورست کوچک نیز یاد می‌شود.


انتهای پیام/ع


استقبال باشکوه از فاتحان اورست کوچک در آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.