ساری،

صفر شدن تعرفه واردات مرکبات به روسیه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از موافقت روسیه برای صفر شدن تعرفه واردات مرکبات خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور حیدرپور در کمیسیون تنظیم بازار استان افزود: صفر شدن تعرفه مرکبات در روسیه فرصت مناسبی را برای تولیدکنندگان مرکبات کشور برای صادرات محصولاتشان فراهم می‌کند که از هم اکنون باید در این زمینه برای ورود به بازار روسیه تا فصل برداشت تلاش کنند.


وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد جوجه کشور در مازندران تولید می‌شود، گفت: استان‌های متقاضی اقدام به خرید جوجه از مازندران کردند که قیمت آن تا استان مقصد با افزایش بی‌رویه‌ای همراه بوده، بر این اساس شکایت‌هایی از استان‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است و از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی این مشکل در حال بررسی است.


وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مرغ و جوجه یک‌روزه روند صعودی دارد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره قیمت برخی از اقلام اساسی در بازار گفت: گوشت سفید با قیمت ۳۸ هزار تومان و افزایش سه درصدی نسبت به هفته گذشته، گوشت قرمز ۳۵ هزار تومان، گوشت مرغ ۸ هزار و ۳۱۰ تومان و کاهش ۲ درصدی نسبت به هفته قبل، گوشت مرغ زنده ۵ هزار و ۴۵۰ تومان و کاهش ۳ درصدی نسبت به هفته گذشته، تخم مرغ ۵ هزار و ۶۰۰ تومان و کاهش یک درصدی نسبت به هفته گذشته در بازار به فروش رسید.


حیدرپور با بیان اینکه قیمت حبوبات ثابت بوده است، افزود: پیاز با قیمت ۴ هزار و ۳۰۰ تومان و افزایش هفت درصدی نسبت به هفته گذشته همراه بوده است که این افزایش قیمت به دلیل کاهش تولید به دلیل مشکلات منابع آبی بوده است، اما در دو روز گذشته قیمت این محصول در میادین عرضه میوه و تره‌بار با کاهش روبرو بوده است.


وی گفت: برنج طارم محلی و هاشمی با قیمت ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان، شیرودی ۶ هزار و ۷۰۰ تومان، بینام ۹ هزار و ۹۰۰ تومان، ندا ۵ هزار و ۷۵۰ تومان و فجر ۸ هزار و ۵۴۰ تومان در بازار به فروش رسید.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره کاهش قیمت برنج افزود: در بازار تجار به طمع اینکه این محصول را گران‌تر به فروش برسانند، برنج‌های قبلی را در انبار نگه داشتند و به همین دلیل دولت ثبت سفارش را از اول مردادماه به مدت یک‌ماه تمدید کرد تا بازار عکس‌العمل نشان دهد و پیش‌بینی‌ها بر این است قیمت برنج از این میزانی که هست پایین‌تر نمی‌آید.


انتهای پیام/ع


موافقت روسیه باصفر شدن تعرفه واردات مرکبات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار