دونالد توسک در رابطه با سقوط هواپیمای رئیس جمهور پیشین لهستان مورد بازجویی قرار گرفت.  

بازجویی 8 ساعته از رییس شورای اروپابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فایننشال تایمز، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا و نخست وزیر پیشین لهستان، روز پنج شنبه در ورشو، پایتخت لهستان، به مدت هشت ساعت در رابطه با موضوع سقوط هواپیمای لخ کاژینسکی، رئیس جمهور پیشین لهستان و نود و پنج نفر دیگر در دهم آوریل سال دو هزار و ده مورد بازجویی قرار گرفت.

دونالد توسک پس از این بازجویی گفت: من دلیلی برای ترس ندارم. آقای کاژینسکی نمی تواند مرا بترساند. اینکه وی چگونه با من رفتار کند برای من فرقی نمی کند. دفتر دادستانی در این مورد خاص نه می تواند به او کمک کند و نه مرا اذیت کند.

وی افزود: بازجویی در محیطی بسیار مودبانه و خوب برگزار شد. 

رئیس شورای اروپا گفت: من آخرین فردی هستم که به خاطر تمایلات بدبینانه برخی مورد ظن قرار گرفته ام. وضعیت و اقدامات سیستماتیک که ما امروز در لهستان شاهد آن هستیم هیچ شبهه ای بر جای نمی گذارد که در افکار رهبران امروز کشور این فکر در جریان است که سیستم قضایی در جهت مقابله با رقبای آن‌ها و حتی مردمی که مخالف آنها هستند، عمل کند.

توسک گفت: به نظرم این تلاش ها به منظور خارج کردن لهستان از اتحادیه اروپا انجام می شود. به نظر می رسد که این بهانه ای است که اعلام کنند لهستان به اتحادیه اروپا نیاز ندارد و اتحادیه اروپا هم به لهستان نیازمند نیست.

 

انتهای پیام/

دونالد توسک هشت ساعت مورد بازجویی قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار