رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی آماده همکاری است و امیدواریم همه با عزم جدی در این جهت گام بردارند.

ایران در زمینه مبارزه با گروه‌های تروریستی آماده همکاری استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، ظهر امروز با معاون وزیر خارجه دانمارک دیدار و گفتگو کرد.

ولایتی اظهار داشت: سابقه روابط دوجانبه ایران و دانمارک دارای تاریخی طولانی است و باید ضمن حفظ روابط تاریخی، نسبت به توسعه روابط دوجانبه به صورت جدی اهتمام داشت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ضروری است تا کشورهای اروپایی با اتخاذ سیاست‌های مستقل‌تر، نقش فعال‌تری داشته باشند چرا که هر نوع تغییر و تحول در این منطقه می‌تواند بر دیگر نقاط جهان اثرگذار باشد.

وی تأکید کرد: نکته مهم آن است که همه باید تلاش کنیم تا صلح و ثبات منطقه‌ای و به تبع آن در جهان برقرار شود؛ جمهوری اسلامی ایران در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به مسئله مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی از ابتدا مبارزه با هر گونه مظاهر تروریستی، حفظ تمامیت ارضی دولت‌های قانونی و ملت‌های مظلوم منطقه بوده و در این جهت نیز ایستادگی کرده است.

ولایتی با بیان اینکه اگر این سیاست اصولی نبود شاهد فجایع و نفوذ گروه‌های تروریستی در بسیاری از نقاط جهان بودیم که صلح و ثبات جهانی را تهدید می‌کردند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی در زمینه مبارزه با گروه‌های تروریستی آماده همکاری است و امیدواریم همه کشورها با عزم و اراده جدی در این جهت گام بردارند.

در ادامه این دیدار معاون وزیر خارجه دانمارک ضمن ابراز خرسندی از حضورش در کشورمان و انجام این گفتگو، بر ضرورت توسعه همکاری‌های همه جانبه تأکید کرد و گفت: امروز بسیاری از کشورهای اروپایی با پدیده تروریسم مواجه هستند که بخش عمده‌ای از این تهدیدات از منطقه خاورمیانه است.

وی ادامه داد: این موضوع زمینه ما و همکاری ایران را فراهم می‌کند و می‌توانیم از تجربه‌های موجود برای همکاری‌های دو جانبه استفاده کنیم.

شایان ذکر است که در ادامه این دیدار درباره توسعه همکاری‌های دو جانبه ایران و دانمارک و به ویژه حوزه‌های اقتصادی و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/

 

اقدامات ایران در مبارزه با تروریسم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار