اردبیل؛

بهره برداری از سد احمدبیگلو تا پایان امسال

سد احمدبیگلو تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،میرعلی رحیمی‌زاد فرماندار مشگین‌شهر در بازدید از سداحمدبیگلو افزود: سد احمدبیگلو با حجم مخزن 27 میلیون مترمکعب بر روی رودخانه مشگین‌شهر احداث شده که در واقع این سد در حوزه مشگین‌شهر به حساب می‌آید و هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی 72 درصد تا پایان سال برای بهره‌برداری آماده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حجم خاکریزی بدنه این سد نیز 2 میلیون و 600 متر مکعب هست، گفت: عملیات تونل این سد به اندازه 300 متر مکعب کامل انجام و تمام شده که باتوجه به محدوده زمانی مشخص این سد از پیشرفت خوبی برخوردار است.

فرماندار مشگین‌شهر تصریح کرد: به دلیل تسریع تکمیل سد احمدبیگلو پیمانکلاران بومی در دو شیفت به صورت شبانه‌روزی در این پروژه در حال فعالیت هستند که تا به اکنون در هر دو شیفت میزان اشتغالزایی در این سد 150 نفر بوده که سعی داشتیم تا به منظور رفع بیکاری از منطقه از ظرفیت پیمانکاران بومی در این پروژه بیشتر استفاده کنیم.

رحیمی‌زاد با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده آبگیری سد نیز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: باتوجه به اینکه طبق برنامه‌ای که داریم سعی‌ می‌شود تا پایان سال  عملیات اجرایی این سد به پایان برسد که در صورت آورد رودخانه این سد آبان ماه امسال آبگیری می‌شود که در صورت تحقق این امر در این زمینه ذخیره‌سازی مطلوبی را نیز خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه پروژه عظیم سد احمدبیگلو در دو حوزه شبکه و سد در حال اجراست تا به امروز صرفا برای بخش و حوزه سد 80 میلیارد تومان هزینه شده که با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی این پروژه منطقه مشگین‌شهر نیز جزو پروژه‌های مرزی به حساب آمده و به همین دلیل در تامین اعتبارات هیچگونه مشکلی نداریم.

فرماندار مشگین‌شهر بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود برای اتمام سد احمدبیگلو 45 میلیارد تومان اعتبار نیز موردنیاز باشد که انتظار داریم تا پایان سال این اعتبار نیز به مرور تخصیص یابد.

 

انتهای پیام/ع

بهره برداری از سد احمدبیگلو

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.