استاندار گلستان:

مردم دادخواهی و تحقق عدالت را مطالبه دارند/ دستگاه‎ها خودشان را در راستای اقتصاد مقاومتی تنظیم نکردند

ماموریت دادستانی را تحقق عدالت عنوان کرد و گفت: دادستان به عنوان مدعی‎العموم صدای رسای عدالت است و مردم دادخواهی و تحقق عدالت را مطالبه دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،حسن صادقلو استاندار گلستان صبح امروز در چهاردهمین همایش دادستان‎های عمومی و انقلاب مراکز استان‎ها و دادستان‎های نظامی سراسر کشور که در هتل شهاب شهرستان گرگان در حال برگزاری است با اشاره به وظایف خطیر دادستانی، اظهار کرد: وظیفه داستان فقط ستاندن داد در زمان فریادخواهی نیست این گوشه‎ای از کار است و دادستان به عنوان مدعی العموم باید صدای رسای عدالت را فریاد بزند چراکه در رسا کردن عدالت در سامانه افکار نقش اساسی به عهده دارد.

   وی تصریح کرد: حاکمیت‎هایی که از نارسایی عدالت شکانده شدند کم نیستند، در تاریخ بسیار حکومت‎ها و حاکمیت‎هایی داریم چون جوهره عدالت را رسا نکردند شکانده شدند و گذری از تاریخ اگر داشته باشیم دقیقا این نقش را می‎بینید.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه بقای حکومت و بقای حاکمیت در عدالت است، ابراز کرد: عدالت موضوع اساسی حاکمیتی است موقعی که این افق را باز می‎کنیم آن جامعیت و مانعیت مسئله به وضوح نمایان می‎شود که این مهم چقدر حساس است.

صادقلو خطاب به دادستان‎های کل کشور گفت: وظیفه شما بسیار سنگین است بی‎قراری نسبت به این فضا یک بحث اساسی است اگر عدالت را یک هدف معرفی کنیم نسبت به این مهم کم نگفتیم، برخی عدالت را وسیله قلمداد می‎کنند در حالی که عدالت آنقدر مهم است که مخصوصا در آموزه‎های اسلامی و روایی به این مهم تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه رسالت دادستانی یک کار حاکمیتی آمیخته با مردم است، اظهار کرد: اگر سوال شود در عرصه زندگی مردم شما نمره بدهید مردم واقعا دادخواهی و تحقق عدالت را زودتر انتخاب خواهند کرد به دلیل اینکه آثار مهمی که در زندگی مردم به نبال دارد.

استاندار گلستان با بیان اینکه ماموریت دادستانی تابناک است، افزود: حوزه نظارتی را مشاوره‎های اول خود انتخاب کردم اگر این مدل را در کشور ببریم خیلی از مسائل حل می‎شود که ما در استان در یک فضای بسیار متعامل انجام می‎شود این شعار نیست.

صادقلو با بیان اینکه ما استان را در شرایط بسیار متعامل در اندام قوه قضاییه و قوه مجریه جلو می‎بریم، گفت: وظیفه شورای تامین استان فقط مسائل مسدحدثه و چهار خبر نیست بلکه سیاست‎های پیشگیرانه در حوزه امنیتی و ضدامنیتی است.


وی بیان کرد: با همت جمعی مجموعه نظامی، قضایی و با حب به یکدیگر سند جامع امنیتی استان را تدوین کردیم که در وزارت کشور سند ما به عنوان یک حجت مطرح شد.


استاندار گلستان با اشاره به پیچیدگی‎های علم روز بیان کرد: باید مشارکت اجتماعی در رسا کردن صدای عدالت پیش برود، هنوز حوزه ها و بخش‎ها خودشان را در راستای اقتصاد مقاومتی تنظیم نکردند رسالت حوزه در این راستا مهم است در بخش قضا باید تقویم در این راستا وجود داشته باشد.


صادقلو گفت: دفترچه کوچکی که حوزه قضا در اقتصاد مقاومتی تدوین کند تا در برش استانی قرار بگیرد، استان گلستان در زمینه اقتصاد مقاومتی رتبه ششم را به خود اختصاص داد.

 انتهای پیام/پ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.