صادرات استان اردبیل صرفا تک‌محصولی و مربوط به صادرات سیب‌زمینی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل اظهار داشت: ایجاد فرهنگ صادرات در استان اردبیل یکی از ضرورت‌ها و پیش‌نیازهای توسعه صادرات از استان اردبیل است که باید واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای تولید استاندارد کالاهای خود اهتمام داشته و بتوانند براساس استانداردهای جهانی در حوزه صادرات ورود پیدا کنند.

وی بیان کرد: صادرات استان اردبیل نباید صرفا تک‌محصولی و مربوط به سیب‌زمینی باشد بلکه می‌توانیم کالاهای مناطق مختلف دیگر  را از استان‌های دیگر جذب کنیم به طوری که فرش دستبافت شهرستان گرمی در قم فروخته شده و از آنجا صادر می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: تا به امروز از هیچ حمایتی برای بخش خصوصی و فعالان صادراتی و تجار استان دریغ نکردیم و امیدواریم بتوانیم با فراوری محصولات کشاورزی مانند سیب‌زمینی آمار صادرات را افزایش دهیم.

خدابخش تصریح کرد: بازار جمهوری آذربایجان و روسیه برای استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده چرا که می‌توانیم محصولات کشاورزی خود را با یک استاندارد مناسب و فراوری شده در این بازار عرضه کنیم ولی به این معنا نیست که به بازار کشورهای دیگر توجه نداشته باشیم چرا که صادرات به تمامی کشورها و نقاط جهان باید در دستور کار باشد.

 

انتهای پیام/ع

صادرات استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.