آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

تعیین تکلیف متخلفان در صندوق ذخیره فرهنگیان بعد از اتمام تحقیق و تفحص/ آمادگی پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش برای کنکور 96

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌های متعددی از جمله برنامه های وزیر پیشنهادی برای تعیین تکلیف متخلفان در صندوق ذخیره فرهنگیان بعد از اتمام تحقیق و تفحص مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تعیین تکلیف متخلفان در صندوق ذخیره فرهنگیان بعد ازاتمام تحقیق و تفحص، آمادگی پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش برای کنکور 96، سیاست‌های تشویقی مدارس غیردولتی به هنرستان ها، ضرورت آموزش‌های جنسی برای دانش آموزان در برنامه جامع سلامت، بودجه، مشکل اصلی در برنامه‌های اوقات فراغت نیست و سه درصد دانش آموزان در رشته تجربی موفق می‌شوند از جمله مهم ترین رویدادها در هفته گذشته محسوب می شود.

تعیین تکلیف متخلفان در صندوق ذخیره فرهنگیان بعد ازاتمام تحقیق و تفحص

سید محمد بطحایی‌ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت دوازدهم در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش در مسند‌ وزارت در دولت دوازدهم اظهار کرد: برنامه در نظر گرفته شده در نسخه‌ای به رییس جمهور داده شده و به مجلس تقدیم خواهد شد.

وی ادامه داد: مسائل متعددی‌ در این برنامه مورد توجه قرار گرفته و در دو محور تمرکز بیشتری داریم که شامل کیفیت‌بخشی به مسائل آموزش و پرورش و مدیریت آن بر اساس اسناد بالا دستی همچون سند تحول بنیادین است.

بطحایی‌ در مورد اظهارات منتقدین‌ راجع به صندوق ذخیره فرهنگیان و تأثیر وی در این مسئله گفت: این صندوق بنگاه اقتصادی بوده که فعالیت‌های آن اکنون تحت بررسی مجلس قرار دارد و پس از تکمیل شرایط تحقیق‌ و تفحص نتایج آن مشخص شده و قطعاً با متخلفان‌ برخورد جدی خواهد شد.

سیاست‌های تشویقی مدارس غیردولتی به هنرستان ها

مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی بیان کرد: هدایت تحصیلی توسط معاونت پرورشی و فرهنگی سیاست گزاری شده است و واقعا جوانان ما امروز به هدایت شغلی، تحصیلی و آینده نگری نیاز دارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه مردم ما فکر می‌کنند شغل وآینده تنها در رشته علوم تجربی است. باید این موضوع را برای مردم باز کنیم که دانش آموزانی که به رشته مهارتی وارد می‌شود، احساس تعلق و تمایل به آن پیدا می‌کند، خوشبختانه شاهد برگزاری جشنواره خیلی خوب در استان آذربایجان غربی بودیم که دانش آموزان بسیار خوب ظاهر شدند.

گرد با تاکید بر اینکه سازمان مدارس غیردولتی خود را تابع سیاست‌های هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش می‌داند، بیان کرد: شخص بنده نیز، اعتقاد علمی و آگاهانه نسبت به هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دارم و معتقدم باید شرایط هنرستان‌های دولتی و غیردولتی را تسهیل کنیم و از هر هنرستانی که در غیردولتی توانسته باشد یک کلاس به مجموعه دانش آموزان هنرستانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اضافه کند، قطعا از سوی سازمان حمایت ویژه می‌شود و پاداش مالی می‌دهیم نیز دریافت می‌کند.

تعیین تکلیف متخلفان در صندوق ذخیره فرهنگیان بعد ازاتمام تحقیق و تفحص/ آمادگی  پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش برای کنکور 96 

آمادگی پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش برای کنکور 96

محمد مصطفوی معاون مدیر کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور 96 ، اظهار کرد: این مراکز در سراسر کشور بعد از اعلام نتیجه اولیه کنکور شروع به فعالیت کرده و تا آخرین روز انتخاب رشته به کار ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: 1500 پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش در سراسر کشور و تمامی مناطق آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به داوطلبان کنکور 96 هستند و با توجه به وسعت منطقه و حجم داوطلبان رد برخی مناطق در چند پایگاه به جای یک پایگاه استفاده می‌شود.

معاون مدیر کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: مبالغ در نظر گرفته شده توسط مراکز مشاوره بر اساس تصمیم استان‌ها اعلام می‌شود اما به طور میانگین مبلغی بین 20 تا 50 هزار تومان را برای این کار اختصاص دادیم.

ضرورت آموزش‌های جنسی برای دانش آموزان در برنامه جامع سلامت

حسن ضیاالدینی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص توجه به آموزش های جنسی در مدارس کشور عنوان کرد: دانش آموزان باید در این زمینه آموزش های لازم را ببینند.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید آگاهی های لازم برای حفاظت از خود را داشته باشند و در این راه از ادبیات متناسب با فرهنگ کشور بهره گرفته شود و چنانچه با این شرایط آموزش‌‌ها ارائه شود با آن موافق هستیم.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حوزه وظایف خود در این مورد وارد عمل شدیم و سایر مراحل به سازمان پژوهش مربوط می شود.

بودجه، مشکل اصلی در برنامه‌های اوقات فراغت نیست

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان عنوان کرد:برخی از نهادهایی که می توانند در مهارت آموزی موثر باشند از امکانات ایجاد شده استفاده درستی نکرده و در ایام کاری و ساعت هایی که دانش آموزان و دانشجویان در کلاس های درس هستند به ارائه خدمات پرداخته و در ساعت اداری این فعالیت ها تعریف می شود اما مخاطب چندانی برای آن وجود نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه مشکل کشور فقط بودجه نیست، گفت: مشکل اصلی در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان موازی کاری و بخشی نگری به این مساله است و با حذف این مشکل می توان از امکانات موجود بهره بیشتری برد.

میرزاده با بیان اینکه اوقات فراغت تنها محدود به دانش آموزان نیست، بیان کرد: روز به روز افرادی که نیاز به غنی کردن اوقات فراغت داشته که از جمله می توان به روستاییان، پدرها و مادرها، بازنشستگان که در جامعه وجود دارند و کمتر مورد توجه بوده که باید نهادهای مربوطه به این گروه ها نیز وارد عمل شوند.

۳ درصد دانش آموزان در رشته تجربی موفق می‌شوند

عباسعلی باقری مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در مورد روند هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهارکرد: تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور و نتایج پذیرفته شدگان نشان می دهد که توسعه متوازنی برای انتخاب رشته وجود ندارد و وظیفه رسانه‌ها و مجامع فرهنگی بوده تا این موضوع را فرهنگ سازی کنند.

وی ادامه داد: آمارها حاکی از این است که 60 درصد داوطلبان کنکور در رشته تجربی شرکت می‌کنند یعنی از 930 هزار نفر 580 هزار نفر به این رشته تمایل دارند اما ظرفیت دانشگاهها فقط 20 هزار نفر است، بنابراین 560 هزار دانش آموز بیرون به هدف خود نرسیده و این موضوع سرخوردگی به بار می‌آورد.

مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکیدبر اینکه بازار کار خصوصی رشته تجربی چندان مناسب نیست، بیان کرد: باید فرهنگ‌سازی لازم انجام شود تا دانش آموزان صرفا به دلیل جو موجود در جامعه به سمت رشته تجربی نروند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار