هم اکنون در دنیای فناوری بسیار به بحث اینترنت اشیا پرداخته می‌شود به گونه ای که شرکتهای بزرگ و فعال در حوزه IT تلاش دارند بیشترین سرمایه گذاری را در حوزه اینترنت اشیا داشته باشند.

روند شگفت آور توسعه اینترنت اشیاء در جهان+ اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مفهوم اینترنت اشیاء به طور کلی به اتصال اشیاء پیرامون اینترنت اطلاق می‌شود، البته اشیائی که به اینترنت متصل هستند باید به وسیله اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند مدیریت و کنترل شود.

این اتصال می تواند بین اشیاء بسیار ساده با موبایل صورت گیرد و یا حتی بسیاری از زیرساخت‌های بزرگ را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

اگر انواع گجت‌ها را در مرورگرها جستجو کنید بیشتر با مفهوم اینترنت اشیاء آشنا خواهید شد، نکته مهم روند توسعه این بخش از دنیای فناوری است که سرعت چشمگیری داشته است.

آغاز به کار اینترنت اشیاء در سال 2003 با اتصال نیم میلیارد دستگاه بوده است، روند توسعه از سال آغاز تا سال 2017 یعنی در بازه زمانی 14 سال از نیم میلیارد به 28.4 میلیارد دستگاه رسیده است.

پیش بینی‌ها برای توسعه فناوری اینترنت اشیاء برای سال 2018، 34.8 میلیارد دستگاه، در سال 2019، 42.1 میلیارد دستگاه خواهد بود و تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت تا سال 2020 میلادی به بیش از ۵۰ میلیارد خواهد رسید.

اینفوگرافی زیر به خوبی این روند توسعه را نمایش می‎دهد.

روند شگفت آور توسعه اینترنت اشیاء در جهان+ اینفوگرافی

انتهای پیام/

50 میلیارد دستگاه تا سال 2020 به اینترنت اشیاء متصل می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.