مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد از برگزاری پروژه مهر در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ احمد شیرزاد مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد از برگزاری پروژه مهر در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: این پروژه دستوری جهت آماده‌سازی، زیباسازی و بازگشایی مدارس است و نزدیک به دو هزار مدرسه در سال تحصیلی جدید فعالیت خود را آغاز می‌کنند که از این تعداد 79 درصد از مدارس استان یزد شهری و 21 درصد روستایی هستند.

وی افزود: سال تحصیلی جدید در استان یزد با تحصیل 238 هزار و 319 دانش‌آموز آغاز خواهد شد و این دانش‌آموزان در قالب 10 هزار و 69 کلاس سازمان‌دهی خواهند شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش یزد با اعلام این خبر که بالغ‌بر 13 درصد از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر 75 درصد از ثبت‌نام دانش آموزان انجام‌شده و بقیه دانش‌آموزان نیز در فرصت باقی‌مانده ثبت‌نام خواهند شد.

شیرزاد از افزایش رشد 8/5 درصدی جمعیت دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این رشد بیشتر مربوط به مهاجرین و اتباع بیگانه است.

این مسئول ضمن اشاره به ثبت جهانی یزد اذعان کرد: آنچه در این میان کلید طلایی کامیابی موفقیت در یزد را رقم‌زده است در سه چیز فرهنگ توکل مردمان دارالعباده، فرهنگ سخت‌کوشی مردم یزد و همدلی در استان یزد خلاصه می‌شود.

وی در خصوص روند ثبت‌نام اتباع بیگانه فاقد شناسنامه و افراد فاقد شناسنامه اذعان کرد: اتباع بیگانه فاقد شناسنامه برای تحصیل در مدارس استان می‌توانند با مراجعه به اداره اتباع معرفی‌نامه تحصیلی دریافت کنند.

شیرزاد با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای ساخت، ساماندهی و تجهیز مدارس استان در 4 ماهه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه‌ساز استان یزد با توجه به کمبود منابع و مشکلات مالی دولت از ابتدای امسال کار ساخت 21 مدرسه و 12 کلاس درس را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش یزد با اشاره به توفیقات دانش‌آموزان در زمینه‌های آموزشی، ورزشی و قرآنی تصریح کرد: در سال جاری دانش‌آموزان یزدی درزمینهٔ مسائل پژوهشی و المپیادها نسبت به سال گذشته خوش درخشیدند و در حال حاضر به حداقل مدال‌های رنگین دست‌یافته‌اند و در حال مبارزه مدال‌های خوش‌رنگ المپیادی هستند.

وی ضمن تقدیر از نقش اولیا و مربیان و اصحاب رسانه درزمینهٔ همراهی آموزش‌وپرورش عنوان کرد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص تفکر مبنی بر اینکه مدارس ما نیاز به گفتگو دارد هرچقدر مردم در اداره مدارس مشارکت داشته باشند، توفیقات آموزش‌وپرورش نیز بیشتر می‌شود؛ چراکه معیار کیفیت در آموزش‌وپرورش رضایت اولیاست و باید رضایت اولیا به حد مطلوب برسد.

شیرزاد با تأکید بر اینکه شورای آموزش‌وپرورش استان یزد پشتوانه‌ای معنوی و اقتصادی و کارشناسی محسوب می‌شود، تصریح کرد: در سال جاری شورای آموزش‌وپرورش استان یزد رتبه اول را با توجه به شاخصه‌ای تأثیرگذار کسب کرده است و به‌عنوان یک اتاق فکر بسیار خوبی برای استان محسوب شده است.

این مقام مسئول فضاهای غیر ایمن آموزشی، بحث حقوق و معیشت فرهنگیان بازنشسته، معیشت عموم فرهنگیان و بیمه تکمیلی بازنشستگان را از مهم‌ترین چالش‌های حوزه آموزش‌وپرورش عنوان کرد و افزود: در راستای رفع مشکلات معیشتی معلمان 288 آپارتمان برای معلمین فاقد مسکن ساخته‌شده است.

انتهای پیام/ ی

برگزاری پروژه مهر در آستانه بازگشایی مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.