«جف سشنز» حادثه نژادپرستانه روز شنبه در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیا را نوعی جنایت ناشی از نفرت دانست.

دادستان کل آمریکا: حمله شارلوتسویل جنایت ناشی از نفرت استبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ «جف سشنز»، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا، روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی، حادثه روز شنبه در شهر شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا را نوعی جنایت ناشی از نفرت دانست.

وی گفت: این اقدام نمونه واضح نقض حقوق مدنی و جنایت ناشی از تنفر است که ممکن است موارد بیشتری را به دنبال داشته باشد.

دادستان کل آمریکا اعلام کرد وزارت دادگستری و پلیس ایالتی و محلی نهایت تلاش خود را برای بازجویی از «جیمز الکس فیلدز جونیور»، جوان ۲۰ ساله‌ای که متهم به زیر گرفتن گروهی از معترضان ضد نژادپرستی در شارلوتسویل است، انجام می‌دهد.

او اظهار داشت: وزارت دادگستری با پلیس ایالتی و محلی همکاری دارد. هنوز انگیزه متهم از دست زدن به چنین اقدامی مشخص نیست. با این حال، در مورد اینکه عامل حمله شارلوتسویل در دادگاه فدرال یا ایالتی محاکمه شود، تصمیمی گرفته نشده است.

سشنز پیش از این، خشونت‌های شارلوتسویل را «تروریسم داخلی» عنوان کرده بود و مدعی شد ترامپ در این مورد بخصوص –حادثه شارلوتسویل- با مردم آمریکا با صداقت سخن خواهد گفت. او در اظهاراتی تملق آمیز، ترامپ را رئیس جمهوری با عزم راسخ و با صراحت کلام خواند که دیدگاه‌های خودش را شفاف بیان می‌کند.

تظاهرات نژادپرستان در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیای آمریکا در ۲۱ مرداد ماه سال جاری (شنبه) پس از اعتراض گروه‌های مخالف نژادپرستی به این اقدام، به خشونت کشیده شد. در پی بالا گرفتن تنش‌ها و درگیری میان طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان و مخالفان آن‌ها، در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیا وضع فوق العاده اعلام شد. همچنین در همان روز، یک دستگاه خودرو با سرعت زیاد، شماری از معترضان به تجمع نژادپرستان را زیر گرفت. بر اثر این حادثه، یک نفر کشته و ۲۱ نفر نیز زخمی شدند.


انتهای پیام/

 

محکومیت حادثه شارلوتسویل از سوی دادستان کل آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار