نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت : مسجد کانون نشر فرهنگ دینی است و نباید سیاسی و جناحی شود.

 مساجد نباید سیاسی و جناحی شوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها که روز جهانی مسجد نامگذاری شده است گفت : مؤمنان مخلص و با ایمان، برای دین در مساجد حضور پیدا می‌کنند و نباید مساجد جناحی و سیاسی معرفی شوند.

وی افزود : باید از مساجد استفاده بیشتری برد زیرا ظرفیت این پایگاه دینی بسیار بالاتر از استفاده‌ای است که امروز از آن می شود .

امام جمعه قزوین اضافه کرد : باید مساجد را به محلی تبدیل کرد که در آن سبک زندگی اسلامی آموزش و وحدت و انسجام در جامعه محکم و تعالیم سیاسی فرا گرفته شود .

نماینده ولی فقیه در استان گفت : مساجد برای خدا است و هیچ کسی حق ندارد خود را مالک مسجد معرفی کند و همه باید برای جلب رضای الهی در مساجد کار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی همچنین به کودتای۲۸مرداد اشاره کرد و گفت : این کودتا با طرح و حمایت مالی و اجرایی انگلیس صورت گرفت و امروز باید از آن واقعه و خیانتی که انگلیس به ما کرد، درس عبرت بگیریم .

وی افزود: آن‌ها که به وعده‌های امریکا و انگلیس دل بسته‌اند و تلاش می‌کنند تا نسخه‌هایی را که آن‌ها برای ما می‌نویسند اجرا کنند، کمی با مطالعه تاریخ پی به خیانت‌های این دو کشور ببرند .

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به فرمایشات رهبری دربار اعتماد نکردن اعتماد به دشمنان، گفت : مقابله و مقاومت در مقابل دشمنان از سازش و مذاکره با آن‌ها هزینه کمتری دارد و تاریخ نشان می‌دهد هر کجا مقاومت کرده‌ایم، دشمن متحمل هزینه بیشتری شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: باید با همدلی و انسجام دولتمردان را یاری کرد تا بتوانند به وظیفه خودشان عمل کنند .

وی ، توجه به معیشت همراه با کرامت مردم، ایجاد اشتغال، اهتمام به ایجاد امنیت شغلی و ثبات در کار و تولید کارخانجات را مهمترین رسالت مسئولان برشمرد.

امام جمعه قزوین در ادامه به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اشاره کرد و گفت : آزادگان پس از طی رنج‌های اسارت، با سربلندی به کشور بازگشتند و ما نیز وظیفه داریم بیشتر قدردان زحمات آنان باشیم.

وی سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) را تسلیت گفت و به به ۲۵ ذی‌قعده روز «دحوالارض»، اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی همچنین فرارسیدن سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را تبریک گفت .

انتهای پیام/

 

مسجد کانون نشر فرهنگ دینی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.