مدیر زیباسازی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر اعلام کرد که طرح جمع­آوری تابلوهای پایه­دار مربوط به وکلا و پزشکان در معابر عمومی سطح شهر از برنامه­های در دست اجرای این حوزه است.

تابلوهای پایه‌دار وکلا و پزشکان هم جمع‌آوری شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حقوق شهروندی ابعاد گسترده‌ای دارد که بررسی این مفهوم مستلزم شناخت زوایای مختلف مسائل شهری و انسانی است. یکی از این مسائل، مبحث زیباسازی شهری است که همواره یکی از اصلی­ترین موضوعاتی است که دغدغه مسوولان و مورد توجه مردم بوده است. محدوده دید یا همان جلوه بصری تعریف شده در محیط عمومی، زاییده یکی از این حقوق است که تناسبات بصری و زیبایی‌شناسی، متن اصلی این موضوع است؛ به‌عبارت دیگر، حق زیبا دیدن، یکی از مصداق‌های حقوق شهروندی است که وظایف مسوولان را در بخش‌های زیباسازی شهری به مراتب سنگین­تر می کند.

برای انجام هرچه بهتر وظایف، مسوولان زیباسازی شهری وظیفه دارند تا در گام اول، مصادیق زشت شدن شهر را پیدا و مرتفع کنند و در گام بعدی به مقوله زیباسازی شهر بپردازند. در این زمینه لازم است که مسوولان، حق و حقوق شهروندی مردم را در اولویت قرار داده و تحت هیچ شرایطی از آن کوتاه نیایند. یکی از این مصادیق زشت شدن و بر هم خوردن هارمونی شهر، تابلوهای بعضاً ناهمگون پایه­دار و غیر پایه­دار مربوط به وکلا و پزشکان است که در شلوغ­ترین مکان­های شهر، نمای زشتی به معابر شهر داده است.

در همین رابطه مهدی عادلی، مدیر زیباسازی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر با بیان این­که وظیفه ما این است که قانون را برای همه و به­صورت یکسان اجرا کنیم زیرا حقوق همه شهروندان از نظر قانون یکسان است، ادامه داد: در این خصوص با دستگاه قضا مکاتباتی انجام دادیم و در نتیجه این مکاتبات، مجوز برش و جمع‌آوری سازه‌های تبلیغاتی و تابلوهای بدون اخذ مجوز قانونی در سطح شهر را دریافت و بدون محدودیت و استثنا اقدام کرده‌ایم.

این مقام مسوول در پایان با تاکید بر این­که زیبا شدن شهر، خواسته مردم است و إن­شاءالله با همکاری و تعاملات وکلا و پزشکان در طرح ساماندهی تابلوها و زیباسازی منظر شهری و همچنین کمک دستگاه قضا، به این خواسته مردم جامه عمل می­پوشانیم، افزود: هم‌اکنون در حال جمع‌آوری تابلوها و سازه‌های تبلیغاتی مربوط به وکلا و پزشکان از سطح شهر هستیم و بنا داریم با ارائه طرح­های یکنواخت، زیبا و کارشناسی‌شده، تابلوهایی را به­جای آنها نصب کرده و چهره زیبایی را برای شهر به ارمغان بیاوریم.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.