ابراهیم رفیعی معاون آموزش متوسطه شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تنوع مدارس در شهر تهران و میزان مشارکت مردم اظهار کرد: مدارس در دو نوع دولتی و غیر دولتی فعالیت میکنند و هرچه تعداد مدارس غیردولتی افزایش یابد مسئلهای مثبت محسوب شده، چرا که نشان از مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت است.
وی افزود: بیشترین درصد مدارس غیردولتی در تهران بوده و رقمی حدود 30 درصد را شامل میشود که عاملی برای قدرت انتخاب بالای دانشآموزان و مشارکت اولیا است.
معاون آموزش متوسطه شهر تهران بیان کرد: مسئلهای که اکنون وجود دارد وجود تنوع در مدارس دولتی بوده که البته این امر نیز ضوابطی دارد به عنوان مثال در هر منطقه به طور متوسطه یک مدرسه نمونه دولتی دخترانه و پسرانه وجود داشته که که مجموعاً 81 مدرسه را شامل می شود.
رفیعی به مدارس هیئت امنایی و روند شکلگیری آن اشاره کرد و گفت: فرایند اداری پیچیدهای برای تغییر مدیریت مدرسه به هیئت امنایی وجود دارد که علاوه بر آن مدارس باید یکسال فعالیت کند و در صورت موفقیت فعالیت آن تداوم مییابد و این مدارس در نحوه اداره به طور هیئت امنا فعالیت می کند.
وی در مورد مدارس استعداد درخشان عنوان کرد: این مدارس در مجموع 16 مدرسه را شامل می شودکه و برنامه هایی مستقل برای دانش آموزان دارند.
معاون آموزش متوسطه شهر تهران با بیان اینکه 2 دیدگاه برای تنوع مدارس وجود دارد، اظهار کرد: در یک دیدگاه تصور بر این است که باید استاندارد برای همه مدارس یکسان باشد و برخی بر این باور هستند که باید حداقل خواسته های آموزشی تامین شود و برای سقف آن محدودیت نگذاریم.
رفیعی یادآور شد: تکته قابل توجه این است که فعالیت انواع مدارس از منظر عدالت اجتماعی برای دانش آموزان رعایت شود.
انتهای پیام/